Alla inlägg under augusti 2008

Av Anna - 31 augusti 2008 22:50

Ibland är det ju skönt o ta ett brejk i letandet efter kläder till en själv....

Att spana in herrkläder är ju nästan lika roligt...

Här kommer lite sköna basplagg som jag skulle kunna tänka att se på min lilla make i höst :-)

Av Anna - 31 augusti 2008 22:15

Helgerna alltså. Dom tar slut innan dom ens hinner börja. Innan när man var yngre så det enda man gjorde på helgerna var att spela match (innebandy eller fotboll), festade och sov. Om man inte spelade så gick alltid söndagen åt till att slappa, äta och sova...

Nu för tiden så är det inte alls så. Det är fullt upp med det ena projektet efter det andra och man tar sig inte direkt tid till att slappa. Okej jag jobbar kanske lite mindre än tex min man, men det är ändå fullt upp mest hela dan.

Nä nu förtiden får man vila upp sig på vardagskvällar så man orkar jobba hela helgerna!! Det är ju helt upp och ner....

Och förr när man var liten och bodde hemma så när det blev fredagskväll, då var det fest och man åt helgmat i dagarna 2 och sen en fin söndagsmiddag som avslutning på helgen...

Men hemma hos oss existerar inte helgmat längre utan vi kan äta fläskfilé en onsdag och köttfärsås en lördag...

Håller vi på att avveckla helgerna??!!

Av Anna - 31 augusti 2008 19:53

Så, nu börjar dagen lida mot sitt slut. Golvet börjar komma på plats. Det artar sig alltså.

Själv är jag mätt och belåten och tror jag ska upp o lägga mig o dega i soffan ihop med min kompis chokladkakan :-)

Bones börjar vid åtta och det vill jag inte missa!

Av Anna - 31 augusti 2008 18:31

En kompis till mig var här idag visade mig en snygg lampa i mio katalogen.

Och jag måste hålla med henne....den är snygg :-)

Av Anna - 31 augusti 2008 18:10

Vi har kommit hem från Ikea igen. Det slutade med att det blev ett faktum högskåp som vi ska ha som "hylla" i kontoret. Men en svart applåd dörr.

Hoppas det blir bra. Annars köpte vi mest lite smågrejer vi tyckte vi behövde, en massa lågenergi lampor och sånt trist.

Annars har det inte hänt så mycket. Jag tänkte ställa mig vid spisen och göra mina hustruliga plikter, nämligen att laga mat. Det gör min man aldrig så där är vi inte speciellt jämlika :-))

Idag blir det en gammal klassisk fläskkotlett. Mannen får klyftpotatis och pepparsås till medans jag nöjer mig med en grönsallad.


Av Anna - 31 augusti 2008 15:48

Nu har tapeterna kommit upp...det blev sådär. Alltså tapeterna är snygga men dom var lite svåra att sätta upp... :)

Nu sticker vi till ikea...



Av Anna - 31 augusti 2008 13:04

Man kan ju tycka att när man har passerat 30 är man för gammal för dockor...och det tycker väl jag oxå. Iallafall o leka med. Men när vi var på semester hittade jag dessa och jag tyckte dom var så söta så jag var tvungen o köpa dom. Kimmidoll.....dom passar kanske inte direkt in i min övriga inredning, men ibland måste man ju ha nått som bryter av .)

Av Anna - 31 augusti 2008 10:51

jag var nog lite på pickaluren igår. Jag är rätt pratglad i vanliga fall och när jag har druckigt lite blir det än värre...minns tex en samtal med en kille som jag inte kände om min enorma höjdhoppskapacitet som stäckte sig en bra bit över 4 m :) Han var rätt roligt och tyckte nog jag var helt galen :)

Mannen min var oxå lite lullig för när vi kom hem sprutade han ansiktskräm på tandborsten, haha..

Men idag mår vi ganska bra. Vi ska tapetsera kontoret och när det är klart ska vi åka till det stora möbelföretaget ikea. Har en lång lista. Hoppas det inte är för mycket folk......

Nu ska jag äta frukost, idag blir det...oboy

Ovido - Quiz & Flashcards