Alla inlägg under december 2008

Av Anna - 26 december 2008 06:37



livingno....here we come!


www.livigno.eu

Av Anna - 25 december 2008 23:13

Imorgon bitti sticker vi till Livigno, Italia!!!

1 veckas skidåkning, ska bli sååååå kul. Är snart färdig packad...håller bara på med det sista...

Mannen har somnat men jag håller på att fixa i ordning det sista...


Shit va nice med semester!!!!!


Av Anna - 25 december 2008 20:56

lite julbilder hemifrån..



Av Anna - 24 december 2008 08:46

Min man ligger fortfarande och sover. Själv steg jag upp tidigt, gillar att göra det på julafton :)

Har diskat upp den sista disken och slagit in alla julklappar. Snart blir det att fixa frukost och sen ska jag iväg till min svägerska och hon ska färga mina ögonfransar och bryn :)


God Jul :-)

Av Anna - 24 december 2008 00:20

Dagens övning avklarat. Julbord för tio vuxna...det gick smärtfritt och maten smakade bra. Min man bakade bröd för första gången i sitt liv typ och dom blev tydligen goda, smakade inte sjlv efrtersom jag inte så hemskt förtjust i bröd.....


Nu är det efter midnatt och tjaa det är minsann julafton! Jag, min man och min svåger med sambo sitter och pratar lite löst om skidresan som nu bara är 3 dagar bort...shit va kul det ska bli!!!!


Nu måste jag slå in lite julklappar innan jag gå o lägger mig, mannen ska få några små klappar i sin julstrumpa och dom måste ju slås in...resten av julklapparna ska jag slå in i morgon..har säkert 20 klappar att slå in....kul.

Av Anna - 23 december 2008 00:00

Klockan står på 00:00 och jag har precis satt mig i sängen....känner väl att jag inte riktigt hann med va jag tänkte men skitsamma, det bir väl jul ändå :)

Granen är iallfall klädd, huset är pyntat och rent och revbenen ligger i marinad. Imorgon kväll kommer våra föräldrar och mannens syskon med respektive hit på julbord=10 vuxna som ska ha mat så jag har en hel del att fixa. Fast det är ju mest jansson som tar lite tid. Jag tänkte jobba fram till 13.00 Sen blir det en sista runda på byn innan det är dax att gå hem och börja med maten.
Nu ska jag se om jag hittar något smarrigt recept på någon efterrätt....


Av Anna - 22 december 2008 20:29

Idag tog jag ledig lite tidigare och åkte med mamma och shoppade.

Blev ganska dålig utdelning. Ny julduk till tv-bordet uppe. En tomte och så en liten julklapp till mitt kusinbarn.
Mannen och jag möttes i dörren...han stack och tränade precis när jag kom hem. Han har satt in granen och satt i ljusen, fixat lite mer här hemma, hängt upp kulor och sånt...och bakat rågkringlor, värsta hemmamannen :)

Nu ska jag lägga revbenen i marinad, efter det ska jag klä granen och sen får jag se vad jag hittar på...det blir nog en rätt lång kväll.....

Av Anna - 21 december 2008 20:08

....går i rött och vitt så här i juletid....


Ovido - Quiz & Flashcards