Alla inlägg under november 2008

Av Anna - 30 november 2008 21:39

Då var man hemma igen. Det ska bli skönt o krypa ner i sin egen säng.

Jag har drabbats av ryggont igen, men nu sitter det nere i högra svanken och det gör så in i helsikes ont i vissa lägen...det är alltid nått.


Västerås resan är över för denna gång, det var en rätt kort visit med kanske lite väl mycket shopping. Inte så mycket tid över för lek och mys hemma med kidsen, men vi har iallfall hunnit umgås :)


Nu ska jag krypa ner i sängen. Min ömma make har lovat mig lite härlig massage i min onda rygg så det är bäst jag går dit innan han hinner ångra sig eller somna :)

Av Anna - 30 november 2008 13:20

Snart är det dax att åka hem. Vi har ju en fem timmar i bil.....köpte en ljudbok idag som vi kan lyssna på så känns det lite roligare.

Sitter just nu och har två kids omkring mig som borstar och flätar mit hår...lagom skönt :)   men snygg blir jag :))


Vi ska snart sticka iväg och göra en sista liten shoppingtur och sen åker vi direkt därifrån. Ska bli skönt o få sova i sin egen säng även ifall vi alltid sover toppenbra här uppe.


Nu ska vi slänga in det vi shoppat så här långt i bilen och åka och fylla på nytt....

Av Anna - 29 november 2008 17:44

Nu har vi kommit hem efter en ganska lång runda både i Åsby och nere på stan i Västerås. Har iallfall fått några julklappar avklarlade. Båda syskonbarnen är klara. Pappa får en bok och en halsduk, svärfar samma bok och en ostbricka/knivar. Mamma ska få 4 svarta stolar men dom ska vi köpa på ikea. Sen är det bara mannens syskon kvar.


Jag och mannen fick lite julgrejer vi oxå...gardiner, ljusstake som jag tänkte pynta lite fint med både ljus, mossa och hyacinter och tjaaa lite sånt pyssel....gud jag älskar verkligen och gå i affärerna när det är julfint överallt, jag blir lixsom helt glad inombords.


Ska se om jag kan fotografera lite av det jag köpte....

Av Anna - 29 november 2008 10:24

Lördagsmorgon i Västerås. Har käkat frukost, spelat pingulotto och hjälp lillflickan med klädval. Nu ligger min man och kidsen i vardagsrummet och spelar spel, syrran putsar fönster, svågen duschar och jag sitter mest o funderar.

Vi ska snart åka iväg till Åsby som ligger utanför Västerås

http://www.asby.nu/

Dom har gjort julfint och det brukar alltid vara värt ett besök dit när vi är här.

Sen blir det nog en tur ner till stan för lite shopping. Vi får väl se hur mycket vi orkar med.....



Av Anna - 29 november 2008 00:55

Nu har vi kommit till Västerås och ligger nu i en stor hög upplåsbar säng hemmam hos syster yster med familj. Helgen kommer nog gå i shoppingens tecken, men givetvis också lek och mys med kidsen och massa skitprat med sis...

Men nu ska jag sova..manne snarkar redan jämte mig så jag får väl försöka falla i sömn jag oxå...


Har fått reda på idag att det är provrör som gäller...men först lite medicinering mot endometrioset...vilket innebär att jag ska hamna i klimakteriet i ett halvår...låter väl hmmm helt underbart...not...men mer om det en annan dag...

Av Anna - 27 november 2008 18:34

Mår skit idag...gick hem från jobbet vid två för då mådde jag uselt..vet inte om jag känner mig bättre eller sämre eller likadant men jag försöker vara uppe och hjälpa min man sätta fram adventsljusstakar och sånt. Vi åker ju imorgon eftermiddag och kommer inte hem förrens sent på söndag så vi vill ha det klart innan dess. FAST, vi tänder givetvis inget förrens på söndag, fusk och tjuvstarta :)


Imorgon ska vi till gynekologen på morgonen...det ska bli läskigt. Det lutar åt att det bli provrör för vår del....scary....nä jag orkar inte tänka på det idag...det känns som om man är i sltuet på en resa, tänk om inte provrör funka, då finns det ju lixsom inga fler alternativ....nu har man iallfall haft provrör som en sista utväg..och nu är man där...usch...ja nä som sagt...jag tänker på det en annan dag...förmodligen imorgon efer gyn-besöket...

Av Anna - 26 november 2008 21:15

så var det onsdagskväll...sitter i vår nya säng....det är så himla skön och vi är så supernöjda med sovrummet som nu ju börjar ta form....mannen ska bara måla och lägga nytt golv. Vi har ju vitt på väggarna nu och det ska vi fortsätta ha men vi ska fräsha upp det lite...


Idag har det varit terapi för mig....min terapeut är så stolt över mig för att jag kan köra själv nu, och det är faktiskt jag oxå :)

Jag hann med och köpa lite julklappar oxå till systers kids. Vi åker och hälsar på dom i helgen. Det ska bli sååååå roligt.

Sen så åkte jag till ikea med min mans bror. Han skulle köpa madrasser. Han och hans flickvän ska äntligen bli sambo så dom håller på o fixa för fullt. Flickvännen befinner sig just nu utomlands så hon kommer komma hem till en lägenhet med nya golv och lite fondväggar. Min man är där nu och jobbar för fullt :)


Själv sitter jag kollar på Leila när hon bakar och fixar...ser syndigt gott ut :)

Av Anna - 26 november 2008 07:44

Halvtid på veckan.
Gårdagens h-klubbs möte var trevligt som vanligt, även ifall det är lite jobbigt i magen ibland. 2 av tjejerna gravida och den 3:dje har en liten 3-månaders bebis.

När jag kom hem var mannen i full gång med att julstäda stora toaletten, jäklar var den glänser nu :) Som vanligt gör han det otroligt ordentligt, badkaret lyftes ur osv...

Ikväll när jag kommer hem från terapin så ska jag på min bok-klubb och mannen sa att han nog skulle julstäda ett rum till, kanske kontoret...jag verkar slippa undan ganska många rum. Jippi!!


Ovido - Quiz & Flashcards