Alla inlägg under november 2008

Av Anna - 13 november 2008 11:40

Idag känns det lite som om jag har blivit överkörd av en ångvält...magen värker lite, det är lite tungt i bröstet och svårt och andas, och jag känner mig allmänt hängig=det är alltså fortfarande lite synd om mig :)

Men jag börjar bli piggare iallfall, och imorgon räknar jag med att kunna vara uppe större delen av dagen. Idag blir det nog en hel del vila...

Jag måste nog äta lite nu för jag är fortfarande inte så sugen på mat men jag måste ju äta, så lite kräm och mjölk får jag nog tvinga i mig...

Av Anna - 12 november 2008 16:52

Så nu  nu är man opererad. Det gick bra igår...det var inte så farligt som jag trodde....Men inatt har det varit ett riktigt helvete..har haft jätteont och inte sovit alls...ont i magen kunde man ju tro att jag skulle ha..men nä, jag har ont i axeln, höger axel...läkaren sa att jag skulle få ont i axlarna och bröskorgen, dels av operationbordet och dels eftersom koldioxidet dom sprutade in i magen trycket på uppåt. Så jag trodde jag kanske skulle ha lite ont, men fy fan...jag har aldrig haft så ont i hela mitt liv, gråtit och nästan tuppat av av smärta. Skriver mer och berättar senare, nu orkar jag inte sitta upp längre...det tråkiga är att jag inte kan ligga heller för då gör det ont i axeln så jag har en sidoposition som funkar helt okej, så länge man inte slappnar av.....skönt värre...not..

men heeeey, operationen gick som sagt bra...cystor bortskrapade och lite annat tillfixat....det var fritt fram i äggledarna oxå och de tär ju bra :)

Av Anna - 10 november 2008 22:41

Snart är det dax att nana. Jag har inte alls lust med det....jag tänkte kolla på ett avsnitt av Jekyll, fick ett tips på jobbet om att det var en bra serie och tänkte ge den en chans....Mannen är fortfarande och tränar så jag tänkte ligga uppe tills han kommer hem....

Av Anna - 10 november 2008 20:48

Så shoppingförbudet är ju hävt så jag började lite försiktigt, ja uppvärmning kan man väl kalla det med att skicka efter lite från HM, tyvärr fanns inte den ena klänningen jag ville ha i svart men jag kör på lila..och en annan klänning kom inte in förräns i januari!!! skit me...men jag hittade lite annat...mannen fick faktikst oxå ett par plagg :)

Av Anna - 10 november 2008 20:06

Vi ligger i varsin soffan och kollar på en film...Get smart tror jag den heter....helt urkass iallfall. Min man skrattar hysteriskt ibland men jag tycker mest den är tjaa dålig helt enkel...meeen den är snart slut så det känns ju ganska skönt :)

Av Anna - 10 november 2008 17:44

usch, nu börjar jag bli riktigt nervös inför operationen...idag på jobbet har jag bara suttit som i dvala och vet inte riktigt vart dagen har tagit vägen. Har iallfall inte gjort så himla stor nytta :/   Jag googlade på tål inte narkos eller nått sånt och det hjälpte kanske inte dirket till med att göra mig mindre nervös...ganska osmart kan tyckas...men det kändes som en bra ide just då :)

Nu ska jag gå upp o lägga mig o soffan. Idag står mannen för markservicen och han är så snäll mot mig så :)

Av Anna - 9 november 2008 18:46

Sådär...då var båda pappor firade....Det har blivit middag, efterrätt och kakor i massor....nu känner jag mig helt jäst o bullig :)

Ska gå o lägga mig i soffan nu och bara slappa...så jädrans skönt...titta på en film och kanske kanske slumra in lite sakta sådär. Sov iofs en sväng hemma hos svärföräldrarna i deras soffa, superskönt :)

Av Anna - 9 november 2008 12:19

Våra nattgäster har precis åkt iväg. Mannens bröder med flickvänner...

vi hade en helkväll igår med mat och spel...Idag på morgonen har alla bilar tvättats och frukost har ätits, jag gjorde pannkakor och det var uppskattat :)

Nu ska vi åka till mannens mamma och pappa och äta middag, sen rakt hem till pappa och där blir det fika....sen blir det hem och slappa i soffan...längtar redan dit :)


OOOOOH det händer förrästen något fantastiskt igår...när min man kom hem ty 10 minuter innan våra gäster skulle komma så tror jag han hade lite dåligt samvete för jag hade fått fixat allt så han sa typ att jäklar va du varit duktig....jag tror vi ska plocka bort vårt shoppingförbud...JAAAAAAAAAAAAAAAA sa jag det tycker jag oxå....

så nu är det borta....Anna kan köpa va fan hon vill...hurra hurra va bra :)

Ovido - Quiz & Flashcards