Alla inlägg under september 2008

Av Anna - 30 september 2008 22:16

Jag och min man ligger i varsin soffa. Från tv:n är det fotboll. Ålborg-Manchester United. Helt ointressant enligt mig så jag ligger här med datorn i knät under min nya filt o surfar runt lite. Mannen ligger i andra soffan och har sovit i typ 15 minuter...kommer en o en annan pust ifrån honom.

Ingen av oss kollat på tv med andra ord. Jag skulle ju kunna svänga om och kolla på nått annat...men fjärrkontrollen ligger hos mannen och jag orkar inte resa mig upp och gå o hämta den....ligger nog kvar här och surfar.

Vi funderar på att köpa en enfärgad papelinamatta till kontoret...en lång smal, tror det blir en svartmetallic....

Vi har nämligen en altandörr inne i kontoret och vi går in det håller varje gång vi hämtar ved och det blir ganska så smutsigt så då tänkte jag att en pappelina matta kunde vara praktiskt...och ibland måste ju det praktiska segra över designen. Fast jag tycker iofs pappelinamattorna är ganska fina...och sköna att gå på.....

bloggkoll
Av Anna - 30 september 2008 21:47

Nått som jag alltid tycker är kul att köpa(jaja, om jag ska vara ärlig så tycker jag väl typ allt är kul att köpa) är påslakan. Vi har massor av påslakan men jag tycker alltid man har plats för ett till.
Av någon konstig anledning tycker jag att man sover bäst i mörka påslakan..fråga mig inte varför :-)

Eftersom vi aaaaaalltid bäddar vår säng och lägger på vårt vita överkast så kan man ju ha vilken färg/möster som helst utan att det behöver passa till övrig inredning.

Här kommer några som jag skulle kunna sussa under....



Av Anna - 30 september 2008 20:50

Glömde skorna :-)



Av Anna - 30 september 2008 20:47

Jag hittar verkligen inga fina gråa skor. Och nu bara MÅSTE jag ha ett par....hmmm ska leta vidare på nätet.....

stötte på 2 par ganska fina skor på bianco, men dom är ju inte gråa!!!


Av Anna - 30 september 2008 19:10

Idag var det aaaalldeles för trångt i poolenl. Efter att ha fått hundra kallsupar och fått sicksacka tvärsöver poolen för att hitta en plats där jag kunde få simma lite så gav jag upp. Tjurigheten tog över och jag gick in och duschade istället.

Det får bli en längre promenad efter maten istället...


Nu står min man och sjunger i duschen...det låter hmmm ljuvligt....  :-)


och nu pep timern i köket, det betyder att min kasslergratäng är klar...matdax!!!

Av Anna - 30 september 2008 17:13

Jo ikväll ser ni händer det typ ingenting ovanligt. Jag ska sticka iväg och simma alldeles strax.  Sen blir det hem, laga mat och sen en kvällspromenad. Det är fotboll på tv:n ikväll så jag lär inte ha någon chans o ta makten över den fjärrkontrollen ikväll. Men men jag brukar gilla att ligga i en soffa under min härliga film och somna till ljudet fotbollen. :)

Nä nu drar jag till poolen, under tiden ska mannen sätta upp gardinstång i kontoret så ja gkan hänga upp en gardin....det är så skönt när han är hemma för då blir det massor av småsaker gjorda!!


Av Anna - 30 september 2008 07:33

så vaknade man upp, looking like a fresh nyponros, eller var det inbillning och jag såg isjälva verket ut mer som en tistel, både på in och utsidan....??

Det senaste låter ju mer troligt :)

Nyponros eller tistel dagen har iallfall börjat och det är så trist väder så jag skulle bara vilja tända braskaminen och lägga mig i vilstolen framför med en filt och en god bok och bara glömma allt annat...så jäkla skönt...

Men det får bli en annan dag, nu återstår situps, packa matlådan och sen åka till jobbet...jippi

Av Anna - 29 september 2008 22:26

Förrästen, jag har kommit på att jag är i absolut behov av ett par gråa pumps...men jag hittar inga snygga. Är det någon som har något tips så mottager jag detta med glädje :)

Det är så himla jobbigt när man kommer på att man absolut måste ha nått och så har man lixsom en bild i huvudet hur det ska se ut...men sen hittar man inte det någonstanns.

Jag menar hur ska jag kunna överleva utan dessa gråa fantasipumps...jag bara frågar!!??  


:-)



Ovido - Quiz & Flashcards