Alla inlägg under december 2008

Av Anna - 8 december 2008 22:37

Idag har jag varit på glöggkväll med några jobbarkompisar. Vi träffades hemma hos en tjej och har frossat i glögg, julmust, te, pepparkakor, kex, ostar, skumtomtar, mjukpepparkakor mm....

Gott som tusan men känner mig nu lite lätt uppdäst i magen :)


Innan vi åkte hann jag faktikst med att jogga en runda. Blev inte längre än 25 minuter och så lite övningar hemma med hjälp av min man (tänk inget dumt nu för det var träningsövningar) :)

Jag kände mig helt färdig efter 25 min jogging, det märks att jag suttit still ett tag och gått upp några kg..


Nu sitter jag här i sängen och surfar lite. Har en kollega som ligger i sängen i gästrummet. just nu låter det som om hon pratar i telefon :)

Min man är och tränar och kommer nog inte förräns om någon timme...då har jag förhoppningsvis redan somnat...

Av Anna - 7 december 2008 12:38

Så var vi hemma igen...


Gårdagens julbord var en höjdare. Det enda som inte var gott var faktiskt julskinkan. Annars smakade allt mumsfillebabba, särskilt revbenen.

Vi hade även trevligt sällskap av ett 2 par i femtioårs åldern, även ifall den ena herren var lite väl "jag kan-vet-allt" så hade vi trevligt ihop med dom under 2-3 timmar.

Jag åt dock lite för mycket av godisbordet så väl tillbaks på rummet mådde jag illa och somna nästa med en gång, vilket min man tyckte var mindre kul då klockan bara var strax efter nio :)

Idag åt vi en supergod frukost innan vi körde hem.


Nu håller mannen på att putsa fönster ute. Vi har stora gavelfönster på ovanvåningen så han var jättelycklig när han gick ut. :)

Själv ska jag städa kontoret, med start NU!

Av Anna - 6 december 2008 16:25

Så var vi framme. Tänka sig att dom hade trådlöst nätverk...och jag har datorn men mig...så det kan gå :)


Nu har vi precis käkat välkomstfika! Mannen ligger och kollag på skidor och jag ska hoppa in i duschen. Julbord om 2 timmar och vi längtar redan.....

Av Anna - 6 december 2008 09:39

Nu går det inte o sova längre...klockan är halv 10 och jag ska starta dagen med att putsa fönster, invändigt..utvändigt får mannen ta :)


Senare idag ska jag och mannen hoppa in i bilen och åka ner till Österlen. Där ska vi käka julbord på en gästgivargård och sova gott där och innan hemfart äta en förhoppningsvis god frukost. Ska bli sååååå skönt och framför allt gott. :)



Av Anna - 5 december 2008 18:33

Kolla vilka söta formar...man kan ju inte annat än o tycka lite synd om dom :)

Av Anna - 5 december 2008 18:08

Så var det fredag igen...fan bara 2,5 veckor kvar och jobba innan jul.

Helt sanslöst...vart tog november vägen??


Idag har jag äntligen varit på gymmet. Som jag saknat det. Tog det visserligen lugnt eftersom jag ännu har lite ont i ryggen men körde 30 min crosstraining, 30 min löparband (dock bara gång i backe, inte jogging) och så lite mage och försiktig rygg. Men det var så skönt o bara vara där!!

Ska försöka hinna dit en runda på söndag oxå.


Nu ska jag snart iväg till en kompis, mannen är iväg med fotbollen, dom skulle köpa in nästa säsongs kläder, bollat, tejp och massa annat tjafs och sen tränar dom halv åtta till nio...Kul tid!


Så här fin blev min nya adventsljusstake. Den ser grå ut men är faktikst svart :)

Av Anna - 4 december 2008 18:32

Jag är inte direkt troende, min man är däremot det. Han har aldrig sagt att han skulle vilja ha en julkrubba framme...meeeen om han skulle det så skulle jag kunna tänka mig att ha den här :)

Av Anna - 3 december 2008 20:17

ju mer jag tittar på den där papperstomtarna...ju mer tycker jag att det påminner om julklädda snoppar på rad  :-)

Ovido - Quiz & Flashcards