Alla inlägg under december 2008

Av Anna - 14 december 2008 19:17

Har mannens yngste bror med flickvän flyttat hemifrån. Befinner mig där just nu. Dom har en gullig lite tvåa 17 min promenad i rask takt från oss. :)

Vi har precis käkat spagetti och köttfärsås och jag är proppmätt.


Gardinerna mamma och jag gjorde blev iallfall klara, har inte hängt upp dom än men dom ser fina ut.


Nu ryktas det om kladdkaka, måste se om det är sant :) 

Av Anna - 14 december 2008 10:29

Mannen ligger fortfarande och sover. Vi var på middag hos några bekanta igår och det blev ganska sent. Klockan ett så fick jag och mannen hos paret vi besökte mer eller mindre väcka våra partners som hade somnat i soffan medans jag och mannen i fråga diskuterade vår arbetsgivares arbetskultur som vi tycker har försvunnit :)

Det var iallfall en mycket trevlig middag, överraskande nog fick vi GRILLAT!! det var typ supergott!!!


På agendan idag står det att sy gardiner och baka dom sista pepparkakorna och städa i köket. Mannen ska städa tv-rummet och sen är vi faktiskt klara med julstädningen!! Bara pyntning som återstår!! HURRA!

Av Anna - 13 december 2008 12:08

Då var även lilla toan julstädad...den är ju typ 1 kvadrat så det gick ganska fort. Ska snart ge mig ner på byn lite och försöka få tag i röda handdukar och lite annat för att jula upp den liten....

Har jag sagt att jag älskar julen??  SR har en radiokanal eller två som bara spelar julmusik...vissa låtar är så fina så jag nästan börjar gråta :)

Av Anna - 13 december 2008 11:41

När jag bakade pepparkakor julstädade mannen tvättstugan.....det luktar såpa där nu och det tycker jag är en härligt doft....nu ska bara gardiner och lite julpynt upp sen är den klar inför julen....än så länge får skurhinden står för det juliga :)

Av Anna - 13 december 2008 10:46

Vi är supernöjda med nya sängen, både gaveln och madrasserna är helt perfekta. Både jag och mannen sover som små barn :)

Skulle bara vilja ha två till kuddar. Gillar skarpt dom två kuddar från linum och min lexingtonkudde, men jag vill ha två till. FIlten köpte jag i fljol på Ikeas julsortiment och den funkar fint tycker jag...


Min kamera är så jävla kass. Måste verkligen köpa en bättre, men det får bli efter jul när ekonomin är som vanligt igen :)

Av Anna - 13 december 2008 10:39

Iallfall just precis den delen av världen där jag bor. Allt är vitt och fint idag...Temperaturen ligger på nollan så det får nog ligga kvar iall idag. Härligt. Jag var ute och körde innan och det var så härligt att se alla snögubbar som redan kommit upp...

Så här fint ser det ut utanför mitt köksfönster....

Av Anna - 13 december 2008 00:51

Så om inte designonline var nog så hittade jag lite på H&M.

Blandannat den här koftan som jag tänke ge min man i julklapp...kommer klä honom fint :)

Av Anna - 13 december 2008 00:47

I brist på annat skickade jag efter ett par saker från designonline...

En lampa jag tänkte ha i taket på mitt nyrenoverade sovrum, vitt som allt annat i sovrummet :)

Och fyra små ljuslyktor som jag tänkte ha i mitt trappfönster, tänkte först köpa 4 gråa itala kvik men allllllla människor på jorden har ju faktiskt dom så jag tänkte vara lite annorlunda och hittade dom här som jag tyckte var söta.

Ovido - Quiz & Flashcards