Alla inlägg under december 2008

Av Anna - 21 december 2008 19:58

Nu börjar tomtar komma på plats...ljusstakar har plockats fram....vår nya gör sig fint i vår hall tycker jag....

Av Anna - 21 december 2008 16:35

Lite mer än halva dagen har gått....

Fått lite gjort....huset är färdigstädat, gardiner upphängda, godis gjort, köttbullarna håller jag på med. Tomtar och pynt är på gång. Mannen håller på att baka bröd. All jumat är inköpt...

Tjaaaa det är så ställningen är just nu. Färdigpausat...dax att jobba.

Av Anna - 21 december 2008 09:01

Ohhhhh idag är det söndagarnas söndag!  Söndagen innan jul....

stress stress stress.....fast ett bra stress :)

Mycket ska fixas...klappar ska slås in, huset ska pyntas, det ska tvättas och packas (vi åker ju till italien på annandagen) godis och bröd ska bakas...köttbullar ska rullas :)

Som ni märker...vi kommer att ha fullt upp.

Vi ska oxå försöka hinna med att sola och att ge oss ut och springa en runda...fast det är lågprioriterat...

Nä dax att sätta fart...julgardiner ska kortas av och sättas upp i tvättstugan!

Av Anna - 20 december 2008 17:53

Dagen har bara försvunnit....vi har iofs fått mycket shopping fixa.

Vi inhandlade en julklapp till oss själva oxå, en hmm ljuslykta!? typ

Ska fota den så fort mitt batteri är laddat. :)

Även den mesta julmaten inköptes...inte varje dag man handlar för 1250 kr på maxi....och då har vi ändå inte köpt skinka som kommer o kosta några hundra! Tur att det bara är jul en gång om året :)


Vi har även hunnit med ett spontanbesök hos min far.  Vi tog med oss fika och pratade lite skit. Han blev glad. Fixade även en julgran till honom, han blev glad  :)


Nu håller vi på o småfixa här hemma...mannen hänger upp nya gardiner på ovanvåningen och jag ska strax fixa käk. Ett par kompisar kommer hem ikväll men det är nära vänner så det blir en myskväll bara och inget ambitiöst...

Av Anna - 20 december 2008 00:46

ooooohhh meee like this very much...must have, must have...

Av Anna - 20 december 2008 00:44

En sån här skulle jag vilja ha att förvara alvedon,  plåster och annat nödvändigt.

Av Anna - 20 december 2008 00:00

Jaha, så ligger man här hemma alldleles ensam....surfar lite, beställer foton och tittar på film...allt på samma gång...

Min man är som sagt på julfest och beräknas anlända inom en två timmars period, mer eller mindre dyngrak...hoppas givetvis på mindre men är beredd på det värsta.... :)

Av Anna - 19 december 2008 22:39

Julgardinerna min mamma hjälpte mig sy blev superfina, är jättenöjd.

Ovido - Quiz & Flashcards