Alla inlägg den 10 augusti 2008

Av Anna - 10 augusti 2008 22:13

Helgen alltså, men den kommer ju som tur väl är tillbaks snart igen :)

Den här veckan kommer det nog att kicka igång på riktigt på jobbet. Dom flesta kommer tillbaks till jobbet och allt börjar bli som vanligt igen.

Känns både trist och samtidigt skönt. Rutiner osv får ju faktiskt en att känna sig lite trygg och att man känner att allt är som det ska med jobb-biten iallfali.

Jag har ett jobb, jag trivs helt okej med mina arbetsuppgifter (eeeeeh, eller jag inbillar mig att jag gör det iallfall), tjänar mer än jag förmodligen förtjänar och har kollegor jag tycker om.

Det finns så mycket annat i mitt liv som inte riktigt fungerar som det ska så det känns skönt när man har nått som lixsom rullar på i sina vanliga rutiner och inte så mycket oförusett händer.


Mina hälsenor tex...dom jäklarna fungerar inte... :)

Och imorgon ska jag boka tid hos en kille som ska hjälpa mig att gjuta lite ilägg till mina skor och ge mig lite andra tips. Hoppas att det kan bli bättre så jag kan börja jogga igen :(


Dax o sova.



Av Anna - 10 augusti 2008 18:23

Dagens shopping var ingen succé. Det blev bara ett par mörkt gråa byxor från hm.

Det fanns en hel del snyggt ute i butikerna men inget som kändes sådär att jag mååååste ha det och då tänkte jag att då låter jag bli :)

Sen blev jag så jäkla sur oxå...när jag var på HM o kolla runt så hittar jag några snygga plagg. Det fanns säkert 20 st av varje plagg och då tänker man ju att det ska finnas dom flesta storlekar...

Men nääddå..

34,34,34,34,34,34,34,34,34,36,36,36,36,38    typ så såg det ut hela tiden.

Och jag är gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanska långt ifrån storlek 34

MIssförså mig inte nu, jag tycker självklart att det ska finnas kläder i storlek 34 oxå, det är jättebra att kläder finns i olika storlekar givetvis... Men det känns som om det verkar va fler 40,42 och uppåt en vad det finns 34:or så varför ha så jävla många av dessa? Nä fy och usch va sånt är tråkigt.

På rean är det ju alltid ministorlekarna kvar. Det borde ju säga dom som säljer kläder någonting? tycker man???

Eller vad vet jag, jag kanske är ute och cyklar  :)

Alla som är 34:or kanske tycker precis som jag fast tvärtom, att det bara finns stora storlekar :-)

Av Anna - 10 augusti 2008 09:37

Provade precis den klänning jag tänkte ha på bröllopet vi ska på nästa vecka. Har haft den på ett annat bröllop för ca 2,5 år sen och då satt den löst och ledigt. Nu satt den den ok, men tajt!!!! Tajt, hur gick det till? Vems fel är det. Jo mitt mitt mitt. Jag måste verkligen få bukt på mitt godisfrossande eller kommer jag bli större än störst :(

Den här veckan blir det stenhård träning och hälsosam mat och inget godis!!!

Nu ska jag åka till Väla med min lilla mamma och försöka hitta ett par byxor eller två. Ska bli kul med en mor/dotter dag :-)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards