Alla inlägg den 29 augusti 2008

Av Anna - 29 augusti 2008 23:45

Vill jag inte....blä va tråkigt..Sitter och redigerar bilder som jag ska framkalla från vårt bröllop och göra ett kollage av (eller hur det nu stavas)

Har typ 150 mingelbilder som ska ändras till svartvitt och lite sånt...

jäkligt tråkigt ska jag säga er.

Fast det är kul att titta på bilderna iofs :)

Jäkla va snygg man var :-)   Jag är inte snygg speciellt ofta ska jag säga er, men på bröllopsdagen tyckte jag att jag var jättesnygg, och min man likaså :))

Visserligen ser mina stora meloner ut som om dom skulle hoppa ur bild ibland men det bjuder jag på :)

Av Anna - 29 augusti 2008 23:12

nu börjar en skitvecka för mig...när man försöker bli gravid är givetvis det värsta som kan hända att man får sin mens. Man börjar ungefär hoppas typ 1 veckan innan mensen skall komma och går man hela tiden och känner efter. Har den kommit nu? Nu då?  Nähä, men nu kom den nog.

Man springer på toaletten hundratals gånger för att kolla om den jäklen har kommit.

Det värsta är om man går över tiden. Då börjar man hoppas riktigt ordentligt och börjar fundera på att det faktiskt kan hända...och man hoppas och tillber alla möjliga makter, men så nähä, där kom den...och så halkar man ner i deppighet. Fast efter 3 år nu är jag ju rätt van så jag deppar inte lika mycket. Räknar inte med o bli gravid förräns dom har fått bukt på min ev edometrios.

Så det är en sådan rolig vecka jag har framför mig nu.

Jippijajja....

Av Anna - 29 augusti 2008 22:51

och jag är ganska så uttråkad. Har precis tittat i nya numret av Plaza Interiör och fått en hel del inspiration till vårt badrum som ska byggas ut o totalrenoveras allteftersom tiden lider....om jag har tur innan jul.

Men nu är det urläst och jag har mest suttit och surfat runt lite. Letat efter fina plädar. Jag har visserligen säkert 5 plädar för mycke redan men man kan ju alltid titta :-)


Av Anna - 29 augusti 2008 21:29

Nä nu väntar soffan på mig. Jag känner att lite slappning skulle jag inte må dåligt av. Tror jag ska ta med mig Ben & Jerry   (cookie dough)  :-)

mumsfillebabba...

Av Anna - 29 augusti 2008 21:27

Här kommer lite fler danska favoriter...alla finns på www.danskdesign.nu



Av Anna - 29 augusti 2008 21:07

Danskar är enligt mitt tyckte duktiga på design.
När det gäller diverse prylar tycker jag tex Eva Solo gör schyssta grejer.

Här kommer några favoriter.

Krukorna är jag redan ägare till. I dem har jag min pappas egenodlade mårbackapelagonier och det är så fint så :-)


Av Anna - 29 augusti 2008 18:50

det här tänkte jag göra ikväll....fast bara köttet...resten får bli någon annan gång :)


Fylld fläskfile

För 4 personer.
Fläskfile med italienska godsaker som mozzarellaost, parmaskinka och färska örter.Bra bjudmat då köttet kan förberedas i god tid.

Ingredienser

600 gram välputsad fläskfile
8 st torkade tomater i olja
0,5 dl örter , tex . repad färsk rosmarin, slätbladig persilja , basilika och salvia
3 st stora skivor parmaskinka
150 gram mozzarellaost
1 msk olivolja
0,5 tsk salt
1 krm nymald svartpeppar
1 ask steksnören
Enkel rödvinssås:
1 st schalotenlök
1 st vitlöksklyfta
0,5 msk olivolja
2 krm Grovmald svartpeppar
3 dl rödvin
1 dl vatten
1 msk kalvfond
2 tsk maizena majsstärkelse

Gör så här1. Snitta filen längs med men inte ända igenom.Banka försiktigt ut filen.Låt tomaterna rinna av och hacka dem.Lägg tomater,finhackade örter och skinka på filen.Skiva mozzarellaost och fördela skivorna på skinkan.
2. Tryck till fyllningen och rulla ihop filen.Bind om med steksnöre.
3. Sås:Grovhacka schalottenlök och vitlök.Bryn dem och svartpeppar i olja.Häll på vin,vatten och kalvfond.Låt koka 5 min. red av med lite majsstärkelse.HIT KAN FÖRBEREDAS.Sätt ugnen på 175°.
4. Bryn filen runt om i olivolja,salta och peppra under tiden.Lägg över filen i en ugnssäker form och stek mitt i ugnen 15-20 min.Ta ut och låt köttet vila 10 min under folie.Skär upp i 1/2 cm tjocka skivor.
Av Anna - 29 augusti 2008 18:32

Va skönt med fredagskväll!

Har avverkat jobbet, gymmet, inhandling. Nu ska jag laga fläskfilé fylld med soltorkade tomater, mozzarella och prusciotto och lite örter. Till det blir det en grönsallad och någon creme f sås som jag rör ihop. Detta skall jag och min ömma fader avnjuta under kvällen.

Sen blir det soffläge. Tänkte vara duktig idag med och inte äta nått onyttigt, men när jag var på Maxi träffade jag Ben & Jerry och vi har inte träffats på ett tag. Jag frågade om dom ville hänga med hem och det ville dom. Så nu ligger dom i min frys och väntar på mig  :-)


Ovido - Quiz & Flashcards