Alla inlägg den 3 augusti 2008

Av Anna - 3 augusti 2008 22:09

Min man är fortfarande som en klubbad säl. Ganska kul och se honom så, gnällig som tusan och det händer nästan aldrig :-)

Själv är jag fenomenal på att gnälla, på smärtor i diverse kroppsdelar, slöa tanter i matköer, hunger i magen, att jag inte har några kläder...det finns alltid något att gnälla över :-)

Nu tänkte jag avsluta mina sista semestertimmar med att titta på Bones, seriepremiär på en serie som jag tycker är jättebra.

Jag älskar att kolla på tv. Vi har 3 tv-apparater på 2 personer och min man tittar nästan aldrig förutom på champions league så jag har dom oftast heeeelt för mig själv :))

Fast jag har faktiskt oftast bara på en åt gången :-)



Av Anna - 3 augusti 2008 18:57

Imorrn är det dax att börja jobba igen efter dryga 4 veckors semester.

Det känns faktiskt ganska okej. Semestern har varit toppen, med sol bad och god mat. Men nu känns det ganska så skönt att få lite rutiner igen...

Jag gillar rutiner och att planera, allt är mycket lättare då :)

Det är mycket lättare tex att vara lite hälsosammare, dvs inte frossa i onyttigheter om man lixsom har ett planerat schema med jobb, träningar och diverse andra grejer. Ett inrutat liv passar mig.

Shit det lät tråkigt, hmm men jag är nog ganska så tråkig när det gäller vissa saker, man man kan ju inte vara kul jämt, vem orkar med det??

Av Anna - 3 augusti 2008 17:09

Den där löparrundan tog rätt hårt på min lilla man. Han stupade i säng och pratade nått om att han var helt slut, innan jag stack iväg hemifrån hörde jag honom viska fram Choklad choklad. Tror det betydde att han ville att jag skulle köpa med mig choklad hem. Och som den goda hustru jag är så gjorde jag givetvis det :---)

Av Anna - 3 augusti 2008 14:25

Nu har jag oxå varit liiite duktig iallfall. En timmes power walk, ett par hundra sit ups och lite rump och lårövningar :)

Okej det går väl inte o jämföra med 2,5 mils löpning men ändå, jag har ju faktiskt onda hälsenor att skylla på.

HImlen öppnade sig och det började ösregna precis efter att jag kommit hem, måste ha varit ett tecken från han/hon/den/det där uppe att det var en lagom tur :)

Nu ska jag lägga mig på kökssoffan och läsa tidningen och fundera på om jag ska baka kanelbullar eller inte.  :-)


Av Anna - 3 augusti 2008 12:12

Ibland begriper jag inte hur min man är skapt.

Han är som en duracell kanin som aldrig slutar gå. Han har så mycket energi

och ork så man nästan vill spy på honom ibland...Som igår tex.

Igår spelade han fotboll på dagen, kom hem bytte om och stack iväg på svensexa. Han kom hem ca 00:30, jag kan inte påstå att han var full, men han hade iallfall druckigt en del. Vi gick och la oss och han somnade väl vid 01.00 Väckarklockan ringer vid halv nio, han stiger upp, ringer min pappa som kommer och hämtar honom tio i nio och så springer dom 2,5 mil!!

Jag menar hallå, så ska man inte fungera!

Jag låg i soffan och såg 3 filmer igår, somnade samma tid som honom men jag har då inte sprungit några 2,5 mil idag. Jag låg i sängen och tittade på tv fortfarande när han kom hem efter löparrundan.

Det tycker jag är mer ett normalt beteende en söndag, eller vilken annan dag som helst för den delen..

Fast nu ser han faktiskt lite sliten ut, det verkar lovande för då skulle det faktiskt kunna bli en slappsöndag istället för o fixa en del hemma som vi hade planerat. Me like :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards