Alla inlägg den 19 augusti 2008

Av Anna - 19 augusti 2008 21:54

inget mer skulle ikväll hända....om inte....


(ps om ni är lite pryda så ska ni nog sluta läsa nu)


Jag och min man har försökt o bli gravida i över 3 år nu. Det är rätt kämpigt.

Stundtals försvinner all form av passion och man blir som en maskin typ.

Man vet när man "måste" ha sex för att man iallfall ska ha en chans att bli gravid.

En snabbis mellan halvlekarna i championsleague är inte helt ovanligt här.

Det är skittråkigt att det är så men tyvärr så är livet sånt.

Ibland är man så trött och hur otroligt osugen som helst men man måste ju ändå. Tror det är ett ganska vanligt fenomen bland oss par som har problem med o bli gravida.

Folk skulle höra våra gräl när någon av oss inte vill elelr är för trött och den andra försöker övertala att vi måste ....dom skulle undra vad vi höll på med!

Men vi älskar ju varandra och vill inget hellre än att bli gravida så då får man faktiskt ligga på :-)

En vacker dag så hoppas vi ju på att det ska bita och då kanske det spontana får plats igen.


Av Anna - 19 augusti 2008 20:04

Det blev ganska lugn simning. Avverkade 40 längder(1km) i ganska lugnt tempo. Det var otroligt skönt och som tur väl var så var det ganska lite folk som man behövde inte simma o trängas typ. Man är ju annars lite egoistisk när man tränar och vill helst att dom som inte håller samma tempo som en själv kunde flytta på sig eller helst träna någon annan dag :-))

Fast det erkänner man ju aldrig :-)


Nu ska jag iväg och hämta min bättre hälft, sen blir det nog lite soffhäng fastän jag skulle behöva göra färdigt i klädrummet, men det får kanske bli imorgon...simningen gör en rätt mör.... 



Av Anna - 19 augusti 2008 18:09

Har precis kommit hem från gymmet. Körde lite på halvfart sådär, lite mage, rumpa, bröst och axlar. Nu sitter jag här och pausar lite. Ska snart köra iväg till simhallen som äntligen öppnar för säsongen och avverka några längder. Ska bli superskönt! Tror minsann jag ska lägga mig i bastun oxå några minuter när jag är klar.

Vet inte riktigt va det ska bli till middag idag. Tror att det få bli lite bulgur idag eftersom jag har tränat rätt så mycket...

Det blir nog kräftstjärtar med vitlöksås till. Det receptet var smarrig :-)


Ytterligare en dag på jobbet som flöt på bra. Märks som sagt att nu är semestern över för nu är det fullt upp. Möte heeeela eftermiddagen är ju i vanliga fall döden, men idag gick det ganska bra faktiskt.

Men nähä, dax för o packa bikinin och dra mot poolen! Hoppas det inte är för mycket folk så man måste trängas.....



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards