Alla inlägg den 16 augusti 2008

Av Anna - 16 augusti 2008 14:04

Håret är tvättat och snart tort..

Har strykt och fixat till mannens kostym, skjorta och slips.

Min klänning och sjal är kollade och ok, det är bara mina skor jag inte hittar. Får nog ta ett par svarta pumps istället för ett par beiga jag tänkte ha. Lite mer höstigt kanske men det får gå.

Nu är det bara dusch, fixa till håret, hmm blir nog bara en enkel hästsvans faktiskt, eller en fläta eller så kanske jag lockar det lite med plattången och har det halvutsläppt...vi får väl se. Sen ska jag bara sminka mig och sen är det klart....och så kläder försås :-)

Vädret ser ut att bli helt okej som tur väl är.

Hoppas maten är god, jag kommer o vara svinhungrig, har gjort en enkel sallad bara som inte mättade sådär jätte, fast iofs, blåbärsmuffinsen som jag åt vid fikat innan idag ligger som en degklump och tonar ner den värsta hugnerskänslan :)


Av Anna - 16 augusti 2008 12:58

Shit jag har alltså världens sämsta koll på mina pengar. Jag är ändå ekonomi-ansvarig här hemma :)

Men jag kollar aldrig på mitt kontor hur mycket har och sådär utan jag handlar mest på.

Vi gifte oss i februari, när vi sprade pengar till det öppnade jag ett e-konto så jag kunde lägga pengar som var tänkta till bröllopet där så länge.

Nu är vi ju gifta så nu har jag tänkt ha det kontot till ett tja extra konto där man kan slänga in lite pengar som man kan behöva till tjaa weekendresor eller nåt. Nu har det ju varit lite si och så med överföringen dit men förra lönen tänkte jag att nu sätter jag över 500 kr och så gjorde jag det...eller nästan iallfall.

Så idag när jag var inne på mitt bankkonto såg jag att jag hade inte alls fört över 500 kr utan 5000 kr, så helt plötsligt blev jag 4500 kr rikare!! Bara sådär :-)   

Så jäkla kul, brukar annars alltid va på andra hållet när det gäller pengar...


Hmmm man kan göra mycket för dom pengarna....

den här tunikan från odd molly tex...den skulle funka i min höstgarderob..

http://www.sidandsally.com/system/search/product.asp?id=645


eller så räcker det nästan till en barcelona....

http://www.furniturebox.se/sv/artiklar/vardagsrum/fatoljer/barcelona.html


fast jag har ju shoppingförbud fortfarande....

meeen en handväska måste jag ju bara ha så jag måste försöka hitta på ett sätt att få min man inse att det är superviktigt :)

http://nelly.com/productInfo.asp?qProductId=180249&qProductColorId=14&qNavigation=categories&qNavigationBrand=&qNavigationClass=4&qNavigationGroup=22&qBrand=&qClass=4&qGroup=22&qStyle=&qSize=&qPage=3&scrollBarSelectedIndex=35&qFilterType=0&language_id=1&gender=1


Dax o börja o göra mig redo för bröllopet. Startar med att tvätta håret, dusha är lite för tidigt ännu för det är varmt!

Av Anna - 16 augusti 2008 09:04

Va härligt det var och vakna upp till en blå himmel!! Visserligen är det lite tunna lätta moln men ändå. Vi ska ju på bröllop idag och jag hoppas att vädret håller i sig för brudparets skull.

Kan faktiskt vara så att man kan sitta ute en stund och förbättra solbrännan lite. Dock inte för länge så man blir som en kräfta i ifejan, det passar inte riktigt färgmässigt till den klänningen jag ska ha :-)

Jag har massor jag vill hinna med innan bröllopet. Måste ner o handla lite, tex present till brudparet :) Sen kommer min lilla mamma och en kusin till mig på fika, fast det är redan vid halv 11. Jag måste hinna träna på gymmet en sväng och så måste jag stryka och fixa. Tänkte ev ställa mig och baka kanelbullar nu innan fikagästerna kommer men jag undrar om jag inte bara snor ihop en banankaka, hmmm eller kanske jag har tillräckligt med rabarber ute så jag kan göra en paj, man kan aldrig äta för mycket paj :-)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards