Alla inlägg den 2 augusti 2008

Av Anna - 2 augusti 2008 21:03

Kärleksfilm, ingridienserna är de samma, man+kvinna, lite hinder på vägen och så ett lyckligt slut, bla bla bla same same, just a little different...

men ändå så fyllde den sin funktion, jag smålog, var blödig på rätt ställen, och tjaa visst var jag glad när dom fick varandra i slutet       :-)

och så lyckades jag trycka i mig lite överblivna kinapuffar och lite glass med.

Duktigt av mig. :)

Av Anna - 2 augusti 2008 18:56

Min man är iväg på svensexa och tanken var att jag skulle joina möhippan vid det här laget..sen ska dom två gängen mötas och ha gemensam fest. Låter supertrevligt men jag är lite krasslig så jag får stanna hemma :( 

Har laddat upp med ett par "tjejmovies" och lite godis så det kommer nog iofs inte gå någon nöd på mig.  :)

Fast lite surt är det ju. Här har man kämpat flera veckor och lyckats få en schysst solbränna som jag tänkte matcha med någon läcker outfit (läs någon gammal trasa som skulle ha suttit för tajt efter för mycket god mat) och så blir man krasslig. Typiskt.

Av Anna - 2 augusti 2008 17:52

En kompis till oss berättade precis att han och hans flickvän ska ha barn.

Det är som alltid jättekul och man blir himla glad för deras skull,

samtidigt som jag får ett hugg i magen..

Jag och min man har försökt att bli gravida i över 3 år nu (med lite vilopauser då och då) och en liiiten del i en hugger till varenda gång man hör/ser att någon är gravid. Man blir helt enkelt avundsjuk. Och så skäms man lite för att man blir det och känner sig egoistiskt och missunsam.

Det är inte så att man alltid går omkring och tycker synd om sig själv hela tiden. Men då och då unnar jag mig själv lite självömkan.

Men jag hoppas och tror att det snart ska bli vår tur oxå  :-)


Av Anna - 2 augusti 2008 15:33

Det här är ju inte tänkt o vara någon mat/recept blogg men jag lagade en supergod rätt igår som jag tänkte dela med mig av. Att man kunde sitta ute på altanen och äta den till lunch gjorde den inte direkt sämre :)

Perfekt sommarmat om ni frågar mig!

Nåväl här kommer receptet.


För fyra personer...


3 dl bulgur

6 dl vatten

1 tärning grönsaksbuljong


Till såsen:

1 ½ msk smör

2 msk vetemjöl

3 dl vatten

2 dl matlagningsgrädde

1 tsk finhackad färsk timjan (funkar nog fint med torkad oxå)

1-2 vitlöksklyftor

1 tärning grönsaksbuljong

salt och peppar


Till servering:

300-400 gram skalade kräftstjärtar

körsbärstomater

citron

timjan


1. Koka bulgurgrynen. De läggs i kokande vatten, eller som här grönsaksbuljong, och får sjuda ca 12 minuter under lock. Dra kastrullen från värmen och låt grynen svälla under lock några minuter.


2. Fräs samman smör och mjöl i kastrull. Späd med vatten och grädde. Tillsätt en tärning grönsaksbuljong, en eller två pressade vilöksklyftor samt finhackad timjan. Sjud såsen ca 5 minuter på svag värme.


3. Lägg upp bulgur i portionsskålar. Ringla över vitlöksås och toppa med avrunna kräftstjärtar och körsbärstomater. Garnera med timjan och citron.




Av Anna - 2 augusti 2008 15:11

Jag har lätt för att bli besatt av saker och har jäkligt svårt för att göra saker lagom utan jag vill alltid ta i så jag spricker.

Varför jogga 2-3 gånger i veckan när man kan göra det varje dag? Skit i att det gör ont i hälsenorna vi kör på ändå. Och så tillslut gör det så ont så jag får lägga av helt. Ofrivillig vila några månader och sen upptäcker man spinning. Har man lärt sig någon läxa av löpningen? Nej då...vi kör på stenhårt ända fram tills man blir skadad igen och då inte kan träna på ett tag. Sån är jag typ hela tiden jämt och ständigt...det är skitjobbigt och jag skyller det hela på min far som är ungefär likadan :)

Det känns som att bloggande oxå kan bli en sån grej. Att bara skiva ner en massa grejer så här känns ganska befriande :)

Fördelen men bloggning jämfört med diverse träningsaktiviteter är ju att det inte beslastar mina hälsenor :)




Av Anna - 2 augusti 2008 14:16

Rysaren vi såg igår var förresten usel och inte så himla ryslig som jag

hade hoppats på, mest tramsig faktikst...

Inte ett enda påhittat "jag måste gå på toaletten" behövdes så det var en besvikelse..

Av Anna - 2 augusti 2008 14:04

Jag har en väldig konstig relation med choklad, eller egentligen allt godis. Oavsett om jag egentligen är sugen eller inte så äter jag precis som att det är den sista chokladbiten på jorden och att det inte finns någon morgondag för min chokladkaka.


Folk som lägger upp sitt godis i en liten fin skål och ställer den på soffbordet och tar en bit lite då och då, och kanske tom får slänga godiset för att det blivit gammalt och hårt..Hur gör dom??

Jag är som en varg som inte fått mat på en vecka och slukar godiset innan jag hinner hälla upp det ur någon jäkla skål.

Att lära mig ha en sund inställning till godis är en sak som jag skulle vilja lära mig.. men om det har så hög prioritet som det borde vet i tusan, det är ju så himla gott   :-)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards