Alla inlägg den 17 augusti 2008

Av Anna - 17 augusti 2008 20:57

Så var den här helgen över. Den tog slut lika fort som den började kändes det som.  Tiden går fort när man har roligt säger man ju. Vi får hoppas att det blir jäkligt kul på jobbet den här veckan då så det går fort.  :)

En av mina favorijobbarkompisar kommer iallafall tillbaks den här veckan och det känns iallfall roligt.

Vad händer annars i veckan då. Simmhallen öppnar äntligen så det blir simning tisdag och torsdag. Imorgon ska jag till min mamma och hjälpa henne klippa gräset. Sen blir det gymmet en sväng. På torsdag ska jag på terapi. Jag har panikångest eller rättare sagt så är väl orsaken till det hela att jag har ett katastroftänk. Men det kan jag berätta mer om en annan gång. Går iallfall på kognetiv terapi en gång i veckan och det är jättekul och intressant. Jag önskar alla människor hade den möjligheten för man lär sig otroligt mycket om sig själv.

Annars är det träning och undvikning av kolhydrater som gäller.

Och kanske får hälsa på ytterligare en ny liten bebis som har kommit till världen.  :-)

Vilken lycka det måste vara att bli förälder. Tänk när man första gången får sitt lilla knyte upplagt på brösten, jag kan bara försöka tänka mig in vilken lycka det måste vara. Nåväl, någon gång blir det förhoppsningsvis vår tur oxå. Tilldess glädjs jag över mina vänners lycka :-)

Av Anna - 17 augusti 2008 18:11

Nu är jag minsann helt färdig. Nydushad och iklädd härligt mjuka sköna kläder som inte skaver någonstans eller sitter så tajt så man ber en bön varje gång man sätter sig att det inte ska spricka i häcken eller på något annat ställe.

Det är dax för att krypa upp i soffan o ha lite skön söndagslapp.

Tror att jag ska äta till glass faktikst, det känns som att jag har gjort mig förtjänt av det, och även ifall jag inte hade förtjänat det så kan man ju äta det ändå. Det är ju faktiskt inte straffbart även ifall det känns så ibland :)


Av Anna - 17 augusti 2008 14:16

Gymmet var stängt idag. Så efter o ha hälsat på min kompis och gosat med en helt underbar liten bebis fick jag åka direkt hem igen. Det får bli crosstrainern och en promenad lite senare idag. Nu regnar det och är trist så jag tar ett tag till i mitt klädrum.

Har precis käkat oxå. En bratwurst med grönsallad. Gott. Tycker kort är grymt underskattat :)

Så om jag kör på med klädrummet i typ 2 timmar nu..sen kör vi kondition och sen finns det tid till o slappa ikväll..

Det tycker jag låter som en bra plan.

Lika bra o sätta fräs med en gång :)

Av Anna - 17 augusti 2008 12:02

My little dressingroom börjar äntligen bli organiserat. Eller tja om jag ska va riktigt ärligt har jag väl kommit halvvägs. :)

Fast nu har jag en klar stratergi så jag tror det kommer att gå lite fortare.

Men nu måste jag ta ett litet brejk.

Jag ska iväg en liten snabbvisit till en kompis och prata lite strunt o gosa lite med hennes bebis. Sen direkt till gymmet och köra ett pass där innan jag åker hem, käkar lite och fortsätter sedan så jag blir klar någon gång...

Om min kära make skulle komma hem nu så skulle han dö. Hela vårt sovrum + hallen utanför klädrummet är fullt med kartonger, klädhögar osv...och vi kan väl säga att han är lite mer av åsikten att man slutför det man påbörjat och tar inte långa pauser för att hälsa på kompisar och diverse andra saker i mitten. :)

Men strunt i honom. Han är inte hemma och det han inte vet har han ju inte ont av! 


Av Anna - 17 augusti 2008 09:50

Gårdagns bröllop var supertrevligt. Bruden och brudgummen var jättefina och såg så lyckliga ut. Allt flöt på helt perfekt, solen sken och det var en helt underbar dag och kväll. För festen var toppen. Jag hade superkul även ifall jag i sista minuten sa att ja gkunde köra så de blev alkoholfritt.

Men vet i fan, jag drack 6 33 cl läsk på festen och jag kände mig speedad som få :-) Dansade på som tusan.

Brudgummen kommer ifrån Albanien så dansen var både svensk musik och albansk musik. Så vi dansade ringdans och tjoade och det var skitjobbigt men jättekul.
Maten var helt okej, tårtan var god. Det var väldigt få tal så middagen gick ganska så snabbt. Klockan 00.30 tackade vi för oss. Då hade jag blåsor på alla mina tår så då kände jag att festen lixsom bara kunde gå utför efter det :-)

Enda jobbiga under kvällen var min klänning. Den var liiiite urringad och jag kände mig inte så bekväm i det. Jag gick och drog i den och oroade mig för att mina meloner skulle trilla ut och synas för mycket (jag brukar kalla dom lökar, men min man säger att det inte finns så stora lökar i världen utan jag måste kalla dom meloner istället)  :-)

Det var alltså en lyckad kväll.

Min syster fyllde 35 igår oxå men jag gick inte tag i henne förräns mitt i natten. Men jag hann säga grattis iallfall. Man kan ju inte missa att säga grattis när ens favoritsyster(enda syskon) fyller år. :)

När jag kom hem på natten hade jag fått  sms från en kompis som hade fått sin lilla bebis. Ett par veckor för tidigt men allt hade gått bra och killen mådde bra. :)

Och till sist så var det igår prick 6 månader sedan jag och min lilla honey gifte oss.

Vilken jävla fantastisk dag alltså :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards