Alla inlägg den 14 augusti 2008

Av Anna - 14 augusti 2008 22:38

Idag har jag varit gansa duktig måste jag säga, tränat hårt och ätit rätt :)

Imorgon ska jag se va mina hälsenor säger om en promenad, förhoppsningsvis säger dom itne ifrån..men jag är ytterst osäker.

Ohhhh så har jag förrästen bokat in en tid igen i en massagestol. Superskönt, testade det förra veckan och det var toppen!! 20 minuters program, den knådade på som fanken. Sen var man lagom mör och redo för att åka hem och ta fredagskväll...

men nu är det bara torsdagskväll och sängen ser sååååååå lockande ut....

min man oxå faktiskt, fast han sover så han e inge rolig. Men han provade kostymen han ska ha på lördag innan och han såg ut som en riktigt läckerbit faktiskt :-) mumsfillebabba!!




Av Anna - 14 augusti 2008 22:29

Ett rum som står på tur hemma hos oss till att få en uppdatering är vardagsrummet....En ny soffa eller två eller tre eller hur många vi får plats med :)  Vi har stort vardags rum. :)

Nåväl detta företag har superfina soffor...

http://www.furninova.se/default.asp   den som är till bilden till höger gillar jag skarpt (cartago)


annars har vi en soffa vi såg på en inredningsmässa för säkert 4 år sen kvar som favorit....

denna..

http://www.seatingconcept.com/?pid=20&sub=19&img=7


just nu har vi 2 3-sits soffor från ikea men dom borde bytas ut. Fast dom är så jäkla sköna så det kommer o bli svårt o skiljas ifrån dom.

Meeen jag har på känn att det inte kommer o bli den här sidan jul ändå så vi har fortfarande en hel del tid tillsamman.

Vi hinner uppleva många tv-serier och filmer tillsammans innan våra vägar måste skiljas :)

Av Anna - 14 augusti 2008 22:07

Shit det är redan fredag imorgon. Fy fabian va skönt. Imorgon kväll blir det nog en liten syndkväll. Min bättre hälft ville ha pizza så jag lovade honom och göra hemgjord pizza. Tror jag ska ta en liiiiiiten bit pizza och en stoooor sallad :)   För sen blir det nog lite godis oxå på kvällen.

Ska försöka o inte överstiga 100 g men jag vågar inte lova nått :)

Hmmm undra vad jag ska äta för nått gott godis....

Har massor av favoriter. Här kommer några...

Marabou mjölkchoklad

Malteser

Center

Polly (röd påse)

Marabou Dajm

 hmmm ja jag tror att det är mina absoluta favoriter...

guuuud va sugen jag blev nu...fast imorgon OM jag lyckas så tror jag att jag ska köpa mest ickechoklad godis, och om jag köper choklad så ska jag köpa mörkt för det tycker jag inte är sådär jättegott.

Nä fy nu sitter jag ju här o plågar mig själv....ska försöka börja tänka på olika salladssorter istället :)

Av Anna - 14 augusti 2008 19:53

Börjar bli trött på snacket i tv, tidningar, radio om den stackars brottaren.

Man ska tycka till om det var rätt eller fel av honom och kasta medaljen bla bla bla. Hur ska man veta det?

Visst jag kan säga att jag tycker man ska försöka tygla sitt humör, tacka för matchen och sen protestera.

Men jaaag har inte kämpat i massor av år för just dom här få matcherna som ska sluta i ett guld. Tusentals timmar med stenhård träning och bara siktet inställt på en sak. Har ingen aning om hur det känns.

Vad jag vet däremot är hur sur jag kan bli om något som jag planerat går emot mig och det behöver inte vara något direkt livsviktigt för mig.

Jag har värsta tempramentet, är en riktig humörsmänniska som kan bli tvärilsk ifall någon säger si när jag tycker att dom borde säga så :-)

Fast som min man brukar säga, det går iallfall fort över  :-)

Och det gör det faktikst, och jag har blivit lugnare med åren. Det säger iallfall min mamma och hon om någon borde veta :)


Av Anna - 14 augusti 2008 19:14

Nu är jag proppmätt! Men det var faktiskt ganska gott måste jag säga.


Usch nu måste jag fortsätta i mitt klädrum, har ännu inte hunnit rensa ut allt jag inte vill ha där. Men idag är motivationen typ skitlåg så vet i tusan om det blir så mycket rensat idag. Tror jag ska ta en tidigt kväll och lägga mig i soffan redan vid åtta, med lite smarrig melon som tilltugg.


Min man kom hem med en bänkskiva i valnöt idag. Den ska vi ha som skrivbord, vi ska bara smala av den lite. Och innan den kommer upp måste vi ju lägga nytt golv och tapetsera först :)  Så nu börjar faktikst grejerna till mitt eller förlåt, vårt kontor ta form. Tapeterna har kommit och dom ska jag hämta ut i morgon. Jag ska ha en bokhylla/garderob oxå men jag vet inte vilken kulör ännu så det kan jag nog inte bestämma förräns tapeten är uppe så jag ser om vitt funkar.

OOOhhh jag älskar o ha nya project på gång. Dom är allra roligast när typ min man gör det mesta av jobbet och jag bara behöver bestämma hur det ska se ut. :-)

Det är mer jobbigt med mitt få-i-ordning-i-klädkammaren project eftersom där får jag göra det mesta jobbet själv....

Av Anna - 14 augusti 2008 18:02

Är superhungrig och trött. Avverkade först en timme på gymmet och sen hem till crosstrainern som fick sig en omgång :-)

Så nu sitter jag här ganska stel och seg och jäääkligt hungrig.

Hör ljuvliga ljud från köket. Min man diskar och sjunger Emil-visan :)


Ska snart laga mat. Idag tänkte jag stoppa i mig lite kolhydrater i form av bulgur. Till det ska jag göra fetaostgratinerad lax. Vi hoppas på en smarrig måltid.

Fast min man klagade lite på att det blev bulgur, det är tydligen ingen mat för en riktig karl. Gör nått annat då svarade jag och då verkade det som om bulgur helt plötsligt funkade.... :-)


Av Anna - 14 augusti 2008 07:14

Os är ju faktikst en helt otrolig tillställning. Jag gillar sport och har alltid gjort det, men då pratar vi fotboll och friidrott tex som jag tycker är kul att titta på.

Men som idag, man vaknar upp och ligger och kollar på brottning som helt plötsligt är jättespännande. Man lider med stackars Ari A. som blir utsatt för en domarskandal. Men blir han egentligen det? Jammen jag har ju ingen aaaaning för jag vet inte ett dugg och brottar-regler.  :)

Men lida med idrottare som är besvikna, det kan jag!

Både jag och min man vaknade inatt runt 4 och kom på att det ju är os. vi låg i sängen och kollade på dam-beachvolley mellan norge och usa. Det gör man bara när det är os!! :)


Nu är det dax för morgonens situps. Och sen frukost. Jag är svinhungrig för gårdagens lilla biff och tomatsallad mättade inte över en hel natt.

Låt oss sen hoppas att dagens arbete blir lite oroligare. Jag kommer sent och går tidigt, inte alls bra för min flex men det tänker jag fundera på lite längre fram i höst :)

Idag blir det gym efter jobbet och kanske oxå lite crosstraining.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards