Alla inlägg den 4 augusti 2008

Av Anna - 4 augusti 2008 20:41

Slökollade nyss lite på Ernst samtidigt som jag läste tidningen. Men det går inte, jag är inget Ernst-fan.

Har sett han ett par gånger live på inrednings-mässor men nää gillade inte honom där heller, tycker inte han är någon superinredare direkt...

Har ett ganska stort hus (ca 175 kvadratmeter) och tycker det är kul med inredning.

Just nu är det vårt kontor som ska få sig en helrenovering så jag försöker hitta en tapet, men det är ju värsta djungeln så det lär nog ta någon vecka till :)

Sitter o tittar på alla tapetsidor jag kan hitta men det finns otroligt mycket, förstår inte varför det måste finnas 1 miljard olika :)

Jag hade turen att bli kär i en snickare och det har visat sig vara vääääldigt bra, och populärt bland övrig släkt. Jag tror att om det av någon anleding skulle ta slut mellan oss så skulle mina släktingar rösta ur mig ur släkten och behålla min man :-)


Av Anna - 4 augusti 2008 19:39

alltså jag inser att nästan varje inlägg handlar om godis. Vi äter faktiskt andra saker i vår lilla 2-familj.

Glass tex, tycker vi är gott :)

Ääääääälskar Ben&Jerry glass, meen tycker att det är "vinterglass". Lite för tungt på sommaren då man vill äta lite lättare glassar, som tex piggelin eller

vaniljpuck.

Eller vaniljglass med jordgubbar och en klick vispad grädde.

mumsfilebabba!!

Av Anna - 4 augusti 2008 19:26

Idag startar min man sitt sluta röka försök.

Han är egentligen inte rökare men slutade snusa vid årskiftet och efter ett tag började han röka lite då och då och senaste månaderna har han rökt hej vilt.

Jag ser givetvis fram emot att slippa den hemska doften, röklukt sätter sig överallt och det verkligen stinker..

Det är såååå mysigt o ligga o gosa med någon som luktar gammal askkopp.

Jag förstår inte hur han kan utsetta mig för detta, jag har själv varit rökare och slutade för 4-5 år sen, då rökte inte min man och han klagade varje dag att jag luktade illa. Och så utsätter han mig för detsamma, illa illa. Ibland tror jag han röker för att hämnas :-)

Fast nu ska han ju som sagt sluta då är det tänkt. Det kommer o innebära vääääldigt varierande humör. Jag frågade honom innan om jag skulle köpa godis, för faktum är att när man försöker sluta röka, äter man masssor massor hela tiden, jag gjorde det iallfall.

Men han sa att det behövs inte, jag klarar mig bla bla bla...

Fast jag vågade inte riktigt lita på det och har ändå laddat upp med ett lager i smyg så jag kan plocka fram om han blir för jäkla dryg o ha att göra med. :)



Av Anna - 4 augusti 2008 18:46

det blev en kort tur. Jädrans var det regnade och blåste. Jag gick omkring och såg nog rätt dum ut. Tyckte grannade kikade lite konstigt på mig från sina hus :) När jag var mer lik en dränkt valross så beslutade jag mig för att ge upp!


Nä hem o laga mat istället. Fetaostbiffar med grönsallad och tzatziki. Tänkte minska ner på kolhydrater dom dagar jag inte tränar, nyttigt va!...fast jag har inga ambitioner på att jag kommer att klara det mer än den här veckan.

Sen så var det ju lite godis kvar sen i helgen som jag nog bara måste äta upp, så hmmm tja ja hmm min nyttigheter kanske bara är sådär.

Fast det är väl iallfall inte så mycket kolhydrater i godis :)

Av Anna - 4 augusti 2008 17:09

Första arbetsdagen över och förbi. Och den var förbannat tråkig. Det var som vanligt kul och träffa sina arbetskamrater igen även ifall dom flesta fortfarande har semester, men för övrigt blär ärk.  Det var segt som ja jag vet inte vad. Man gick lite på halvfart sådär och det ska väl erkännas att en stoooor del av dagen gick åt att att föra samtal som innehöll typ följande saker..

  • Är det första dagen tillbaks från semestern, eller har man jobbat längre?
  • "Tävling"om vem som har haft bäst väder. Tycker fortfarande att det är intressant när olika personer har haft olika väder på samma ställe

       :-) 

        Det känns lite ibland som om man måste ha haft bäst väder för då

       har man oxå automatiskt haft bäst semester.

  • Brunhetsgrader kommenteras, och kommentarer som nää men det är jag inte, det mesta har ju försvunnit, fast dom står där bruna som pepparkakor.

Ungefär sådär har det låtit...


Nepp, dax för att ta på sig regnstället och gå en liten snabb promenad i regnet och blåsten :)

Av Anna - 4 augusti 2008 08:10

Det känns faktiskt inte liiika lockande idag att börja jobba som det gjorde igår. Känns fakitskt riktigt usch och tvi, och regnet öser ner oxå.

Men mitt skrivbord väntar på mig så det är bara att ta tjuren vid hornen och hoppas att dagen går fort och relativt smärtfritt  :-)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards