Alla inlägg den 12 augusti 2008

Av Anna - 12 augusti 2008 22:29

Dag 2 har förrästen oxå gott nästan jättebra.

Träning: 150 situps morgon, 45 minuter crosstraining+150 stitups kväll

Mat: Sallad till lunch och middag och så frukt till mellanmål. Petade faktiskt i några pastabitar eftersom min syster påpekade för mig att jag måste få i mig det när jag tränar :-)

Så dagen har gott bra. Däremot har jag druckigt 2 glas pepsi max och jag har satt upp gränsen vid max 1 för jag konsumerar alldeles för mycket.

Min pappa, som för övrigt är en ganska klok pappa och ofta tyvärr har rätt, tror inte alls på att man inte går upp i vikt av det och jag vet i tusan om han har rätt eller fel. Men i vilket fall som helst så kan det nog inte vara nyttigt o slurpa i sig en massa sukralos o annat skit.


Nepp,Nu ska jag hoppa i säng och börja läsa en ny bok. Kleopatras kam av Maria Ernestam. Vi får se hur den är....

Av Anna - 12 augusti 2008 22:14

lite mer schyssta prylar...

den här lampan tyckte jag var fin.

Skulle vara fin på mitt skribord. Tycker kanske dock att priset var lite väl högt.

http://www.danskdesign.nu/bolero-bordslampa-blank-svart-p-1879.html


den här lampan är snygg...men kolla in priset!!


http://www.designonline.se/Products/sek1/Lighting/Pendants/3175/Camouflage+pendel


Den här har jag suktat efter länge men min man tycker den är ful. Själv tycker jag den skulle va snygg över vårt köksbord

http://www.designonline.se/Products/sek1/Lighting/Pendants/2072/Topan


och den här är ju bara för jättesnygg!


http://www.designonline.se/Products/sek1/Lighting/Pendants/2062/Can&VariantId=1


tjaa det var väl kvällens lampvisning :))

Av Anna - 12 augusti 2008 22:08

Jag hatar getingar. Tycker verkligen dom är hemskt otäcka.

Beror oxå lite på att jag är allergisk mot dom så jag springer jämt omkring på sommaren och oroar mig för att jag inte har mina kortisontabletter med mig.

Nåväl vi inskaffade iallfall en getingfångare. Hittade en som jag tyckte var snygg och då slog vi till.

http://www.danskdesign.nu/menu-organisk-getingfälla-p-1191.html?manufacturers_id=2


Och vet ni vad. Den fungerar faktiskt. Vi har fångat massor av hemska getingar som annars säker hade stuckigt mig sönder och samman. Jag tror att dom känner att jag inte tål dom för jag tycker dom surrar alltid lite extra kring mig redo för att sticka till dom små jävlarna. :)



Av Anna - 12 augusti 2008 21:21

Idag när jag var som mest uttråkad på jobbet var jag lite fräck och surfade runt lite. Jag tänkte att jag måste se hur riktiga profsbloggare gör.

Occch jag började givetvis från toppen och läste blondinbellas blogg.

Och tjaaaaaaaaaaaaaa konstaterade väl ganska snabbt att våra liv ser rätt annorlunda ut och vi inte hade såå himla mycket gemensamt. Hittade en sak, vi använder i.d smink, men det var oxå allt. :)

Fast jag måste erkänna att jag tycker det är rätt kul med bloggar som har mycket foton och länkar, dock ser jag hellre inredning och kläder än personliga bilder kanske.

Jag Tror inte heller jag någonsin kommer att börja med att visa dagens outfit. känns inte som om min garderob är lämpad för detta.....*funderar*

Jaha här är då dagens outfritt från spättan jansson......

Jag är iförd, svart kjol från hm som sitter lite tajt o knappen skaver in i magen och lämnar ett sånt där härligt knappmärke på magen när jag tar av mig den, till det har jag ett utslitet svart linne från hm för sisådär 49 kr och över det en senapsgul kofta från lindex för 199 kr som sjunger på sista refrängen.. Till det ett par svarta ballerina från Din sko för 149 kr och dagens handväska är samma som det har varit dom senaste hundraelva dagarna, okänt märke men dock lite exotisk för den är inköpt i Italien....

Tror jag låter bli det :)


Av Anna - 12 augusti 2008 17:08

Jag såg ut som en dränkt katt när jag kom hem precis nyss. Det öste ner regn och jag cyklade och blev ofantligt blöt. Fast det var varmt iallfall så det var inte så farligt.

Jag ringde hem innan jag skulle cykla från jobbet och pratade lite med mannen, och försökte smöra lite och säga, men oj va det regnar ute (då duggade det bara ytterst lite) du kanske kan ta bilen och hämta mig?

Fick till svar, Har du regnjacka? Ja sa jag...då sa han...Du jag har varit ute och jobbat hela dagen i regnet så du dör nog inte av en 10 minuters cykeltur hem. Så det sket sig, ingen sympati där inte :-)

Idag har det varit ytterligare en trist dag på jobbet. Det var hemskt va segt det var o komma igång efter den här semestern, hmmm undra om det är ett tecken på att jag egentligen vill byta jobb. Måste nog fundera på det lite.

Mannen ska iväg och spela fotboll ikväll och själv får jag besök av en tjejkompis som det alltid är kul att träffa.

Men först upp på övervåningen och hoppa på crosstrainern i 45 minuter.

Sen blir det nog faktiskt en sallad med liiiiite pasta i idag till mig. Och min bättre hälft får en en pastarätt i ugnen som är superenkel och god.

Men som sagt, crosstrainern, here I come!!!  yiiiiha


Av Anna - 12 augusti 2008 07:33

så var det dag 2.

tvättat håret, ätit frukost, gjort lunchsallad, avverkat mina situps och sminkat mig. Alltså är jag redo för jobbet!!

Eller är jag det...gud va det var skönt att ligga kvar i sängen och dra sig idag...jag fattar inte varför det är såååå skönt o dra sig på vardagar men sen på helgerna när man får göra det så hoppar jag upp så fort jag vaknar för o ligga o dra sig då är inte alls skönt utan mest trist :)


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards