Alla inlägg den 27 augusti 2008

Av Anna - 27 augusti 2008 21:54

Min man sitter uppe i vardagsrummet med en kompis och titta på champions league. Jag hade som alternativ o antingen titta jag med eller göra nått annat :)

Så jag förvisade mig själv ner till sovrummet där jag ligger och kollar på morden i midsommer, avsnitt 40 och till detta avnjuter jag en kopp te.

Imorgon är det torsdag och då står simning på schemat. Min fot är mycket bättre, dock inte helt bra, men en 40 längder ska jag nog klara av iallfall.


Skulle egentligen på terapi imorgon eftermiddag, men jag kommer inte dit.

Ett av mina problem är att jag inte gillar och hamna i situationer där jag är utlämnad åt mig själv så att säga, tex köra bil längre sträckor. Och till terapin är det 6 mils bilkörning vilket är ett stor no no för mig än så länge.

Men jag har i hemläxa att köra bil själv en längre sträcka en jag brukar så det ska jag göra i helgen.

Det låter kanske otroligt konstigt när man läser det och man kan ju tänka hur jäkla svårt det kan vara o sätta sig i en bil och köra..

Men för mig är det tyvärr det. Jag analyserar sönder allt som kan hända under bilfärden, inte att jag ska krocka och sånna gjejer utan att jag ska få panik. Att få panik är min största rädsla....om någon av er som läser detta har haft det så kan dom kanske förstå lite....

Jag kan lixsom upprepa i mitt huvud nu får jag inte få panik, nu får jag inte få panik, och så spänner jag mig så jag nästan spricker...och tjaa tillslut så får man mer eller mindre panik genom att ha framkallat den själv...

så är det att lida av katastroftänk, oro och panikångest!

Av Anna - 27 augusti 2008 21:02

Den här kom oxå upp när jag sökte på terapi. Och ja, jag måste erkänna att den faktikst hjälper mig ibland. Kanske inte botar mig, men gör det hela lite roligare för ett tag iallfall :-)

Av Anna - 27 augusti 2008 20:59

Visst är den här bilden för söt. Jag sötte på den när jag försökte leta upp en lämplig bild att ha när jag pratade lite om min terapi :)

I am that lady, eller kommer att bli iallfall :))

Av Anna - 27 augusti 2008 19:59

Koftor är ungefär som handväskor. Man kan aldrig få för många av dom.

När jag hade min stora klädutrensning för några veckor sedan slängde jag 4 stycken härligt stora långa gamla koftor som var både utslitna och noppriga.

Så den här skulle faktiskt få plats i garderoben. Tyckte den var lite snygg.

Av Anna - 27 augusti 2008 19:56

Hittade faktiskt en klänning från Lindex som jag tycker är fin.
Lindex känns inte så tantigt alls nu för tiden som den gjorde innan. Har minsann hittat både det ena och det andra där.

Hmmmm eller kanske det är precis som innan bara det att jag har blivit tant :)

Av Anna - 27 augusti 2008 17:50

Idag när jag körde hem från jobbet så mötte jag först polisen på en 50 väg. Han/hon blinkade på mig för ett av våra framlyse är sönder. Blev lite nervös men körde vidare..då stod det en annan polisbil lite längre fram.

Då blev jag skitnervös och tänkte hmmm det kan väl inte lysa rött om jag blåser?? När drack jag sist och hur mycket? Jo jag drack ju en carlsberg Hof i lördags vid sex tiden, men den måste väl ändå ha gått ur systemet nu....hmm...

Sån blir jag och jag antar att det är fler med mig. Vaför känner man sig alltid så skyldig fast man egentligen vet att man inte har nått o känna sig skyldig för??

Det är likadant när man kör genom tullen. Man vet att man inte ens har en droppe alkohol, ändå så tycker man att man ser skyldig ut och tänk om jag kanske köpte 1 miljoner liter sprit och la det i bilen fast jag nu har glömt det?? :-)  Typ så ungefär kan jag tänka....Fast jag är o andra sidan lite konstig oxå :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards