Alla inlägg den 8 augusti 2008

Av Anna - 8 augusti 2008 21:19

kockarna har kommit, maten är på gång. *hurra hurra*

Har faktiskt fått lite "förtugg"   grillad halloumi eller hur det nu stavas.

Mumsfillebabba.

Nu står dom ute i köket resp på ena altanen och fixar maten. Den kommer o bli klar lagom till M kommer hem :-)

Själv sitter jag o laddar upp exakt 155 mingelbilder från vårt bröllop. Tänkte göra ett svartvitt kollage på alla gäster.
Funderar på om jag ska ha blanka eller matta bilder. Men men så många kort tror jag det kommer o bli snyggare med matta. Hmm ja matta får det nog bli...

Av Anna - 8 augusti 2008 20:27

åååh gud jäklar va man kan bli irriterad när saker och ting inte fungerar som det ska.

Skulle föra över lite bilder från semestern till datorn från kameran, funkar det då, nä så fan heller på ren svenska. Klart att det ska strula. Det där lilla skitprogramet som jag använder för att föra av bilderna vill inte starta.
Jag hatar sånt. Min mamma säger att man inte kan hata döda ting, men det vet i fan :)


å nån mat har jag inte fått ännu heller, åt lite sallad klockan halv tolv och det är ju ett tag sen!!!!


Ursäkta alla svordommar, dom gick inte o hejda! Men nu känns det lite bättre faktiskt, konstigt det där att lite svordommar o lite förbannelser hit o dit kan få en lite lugnare :)


Av Anna - 8 augusti 2008 20:02

Mina kockar som skulle komma o laga middag åt mig har inte dykt upp ännu.

Dom ringde precis o sa att dom var på väg.

Och jag som är superhungrig *suck*


Så istället för att sitta o äta en god middag vid den här tiden håller jag på att plocka o sortera undan lite kläder. Jag har ett sk. dressingroom som är ca 15 kvm stort och det är ibland en dröm, ibland ett helvete. Så här efter semestern när man har tvättat 1 miljon tvättar är det ett helvete..värsta kaoset och kläder överallt. Men idag har jag beslutat mig för att ta tag i det och nu börjar man faktikst se golvet som för övrigt behövde dammsugas såg jag...aldrig någon vila... :-) 


Av Anna - 8 augusti 2008 19:07

Nu dricker jag ju inte kaffe men tror jag ändå ska baka nått gott till kaffet :)

Det blir nog en kladdkaka tror jag, det var år och dar sedan jag gjorde det och det slinker ju alltid ner!

Ska se om jag hittar något nytt smarrigt recept o testa....

Av Anna - 8 augusti 2008 16:56

Äntligen helg. Gud så skönt, trodde jobb-dagen aldrig skulle ta slut.

Men se det gjorde den till slut.

Vi har spritlotteri varje vecka på jobbet. Lyckades faktiskt finna första pris idag så det blev en liten trevlig avslutning. Det var visserligen cognac men jag ska byta till nått godare.

Vi ska på bröllopsfest imorgon på dagen så jag tänkte faktiskt nog byta den mot en flaska champange och ge brudparet (eller dom gifte sig nästan för ett år sen) :-)


För övrigt har jag hittat en papperskorg jag gillar...kolla här..

http://www.designonline.se/Products/sek1/Accessories/Bath+room+Accessories/6003/Bin+Bin


Visst är den söt :-)  Tror den kommer o göra sig fint i mitt nya kontor


Nu ska jag iväg o speed-hälsa på en kompis  innan kvällens "gäster" kommer. 


Av Anna - 8 augusti 2008 07:20

Äntligen fredag, tusan så skönt. Men det är inte dax att njuta av ledighet ännu. Åtta timmar på jobbet först och sen är det helg.  I looove weekends :)  Dom är lite väl korta ibland bara...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards