Alla inlägg den 20 augusti 2008

Av Anna - 20 augusti 2008 22:36

Dax o krypa i bingen....har suttit och läst lite bloggar. Shit vad det är många som bloggar alltså.

Och det är ganska så trevligt att titta in lite smått i folks liv och se vad som döljer sig där ute i Sverige.

Jag gillar ju bloggar med mycket foton, men är än så länge inte så bra på det själv..lite svårt om man vill hålla sig anonym oxå :)

Av Anna - 20 augusti 2008 21:46

Så har man lyckats boka upp hela helgen. Eller iallfall kvällstid. Jag har inget planerat alls på dagtid och det känns superskönt, då kan jag fixa lite här hemma och träna och ha det gott. Min man ska jobba hela helgen så han blir inget kul sällskap. Får nog se till att bok in en fika eller lunch med någon kompis kanske. Annars tycker jag det är rätt skönt o gå här hemma i min ensamhet och pula lite :)   Täääänk om det kunde bli lite fint väder så man kunde vara ute och njuta lite, ligga i en solstol och lapa lite sol, det hade inte varit helt fel....


På tal om nått helt annat...jag behöver en ny träningsväska...


den här skulle funka o ha lite kläder i...kanske inte ser ut som en klassisk träningsväska direkt :)

http://nelly.com/productInfo.asp?qProductId=180477&qProductColorId=80&qNavigation=categories&qNavigationBrand=&qNavigationClass=4&qNavigationGroup=22&qBrand=&qClass=4&qGroup=22&qStyle=&qSize=&qPage=1&scrollBarSelectedIndex=9&qFilterType=0&language_id=1&gender=1

Av Anna - 20 augusti 2008 19:23

Maten avklarad, det var inte så jobbigt o laga mat som jag trodde det skulle bli. Och vet ni precis när jag skulle börja så plingade det faktikst på dörren!!

Jag gick fram till dörren i förhoppning om att den där fen faktikst skulle stå där. Men nähä, det var en granntant som ville prata med min man. Han är ganska populär eftersom han är snickare :-)

Så jag fick laga maten själv, ,men det gick som sagt bra.

Min syster skulle bli stolt när hon såg vad jag hade i min sallad.

Ruccola, tomat, rödlök, fetaost, ananas och ÄRTSKOTT. Det var något nytt för mig och det är faktikst ganska så gott. Innan var tomat den enda grönsak jag gillade men jag lär mig faktiskt äta nya titt som tätt nu. En del gillar jag, andra inte...kan fortfarande inte äta isbergssallad eller såndär krispsallad. blärk och zuccini eller hur det nu stavas var faktiskt inte så himla gott om jag ska vara ärlig. Gurka är en grönsak som jag kan äta men som jag tycker är ganska meningslös. Förutom i tzatziki där den fyller sin funktion :)

Idag kom nya ikea katalogen så nu ska jag nog krypa upp i soffan och studera den nogrant. Det är lite som julafton när den kommer tycker jag :)

Av Anna - 20 augusti 2008 18:21

Fy va jag är trött idag. Redan efter lunch började jag känna mig jättetrött men det var ju bara o jobba på och försöka se glad ut. Kl 16 fick jag massage en halvtimme och det gjorde inte direkt att jag blev piggare!

Fick tvinga bort mig till gymmet där jag tillbringade 45 trötta minuter, man brukar alltid komma igång när man väl kommer dig, men nä inte idag, det var bara jobbigt.

Nu sitter jag här på min rumpa och dricker en cola light med grönt te. Hörrni det var minsann ingen höjdare. Det var inte äckligt direkt men heller inget som kommer att upprepas.

Mitt hus ser ut som ett förbannat bomnedslag oxå och jag bara måste fixa lite innan jag ramlar ihop i soffan. Och maaat det måste man ju oxå laga...

Tänkte göra cevapcici. Mannen får klyftpotatis och tzatziki till. Själv får jag nöjda mig med sallad och tzatziki, men det ska bli smarrigt ändå.

Det ska bara tillagas först och det känns mindre lockande.

Ibland önskar man att det bara kunde plinga på dörren och så stod det en liten fe där som sa, Anna härdanefter kommer jag alltid att laga din mat när du inte orkar själv.... eller nått sånt  :-)

Men det är aldrig någon liten fe som står utanför när det plingar. Skitsynd.

Av Anna - 20 augusti 2008 07:58

usch va grått o trist det var ute, känner mig inte alls motiverad o hoppa

på racerbiken och cykla till jobbet.

Meeen skolk från jobb funkar ju inte riktigt, det var lättare i skolan :-)


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards