Alla inlägg den 6 augusti 2008

Av Anna - 6 augusti 2008 22:02

filmen var helt klart tittvärd!! Skulle nog vilja hävda att den var över medel i kategorin "tjejfilmer"  :-)     Får nog 3,8 i betyg där max är 5.


Lasagnen smakade gott och det slank ner några godisbitar under filmen, fast faktiskt inte så många. Finns massor av godis kvar i påsen :)

(eller kanske är det mer så att det ligger några bitar utfyllningsgodis på botten)

Utfyllningsgodis är sånna godisbitar man plockar som man inte tycker är supergoda men som lixsom fyller ut påsen. Jag har några sådana sorter jag jämt plockar på mig men som alltid blir kvar till sist. Min man tycker det är ett konstigt beteende att plocka åt sig såna bitar...varför tar du inte fler av dom du tycker är goda istället. Och tjaa det låter ju logiskt men alla val är ju inte alltid logiska :)


För övrigt var min kompis superfin i sin stora mage. Hon fick med sig massa filmer hem så hon kan ligga och slötitta nu på dagarna när hon bara väntar på att det ska va dags för nersläpp :)


Nu ska jag lägga mig och slötitta på någon mini-serie som började på 4:an och se om det var nått värt att se.

simma lugnt :-)


Av Anna - 6 augusti 2008 18:54

Ikväll är det filmtajm ihop med en tjejkompis. Det blir Definitely Maybe tror jag. Har hört blandade åsikter om den, men det blir säkert bra.

Min lilla kompis är inte så liten just nu. Hon är höggravid och är jättefin i sin stora mage. Jag ahr inte sett henne på några veckor så det ska bli spännande och se hur mycket hon har växt.


Men först dax för hemmalagad lasagne. Den ser faktiskt smarrig ut om jag får säga det själv :-)


Crosstrainingen var förrästen ohyggligt jobbigt, kändes som om all min kondis bara flugit sin kos under semestern. Men plågade mig igenom 40 minuter, och som vanligt mina situps och div andra övningar. Så jag känner mig faktiskt ganska då nöjd med min insats :)

Av Anna - 6 augusti 2008 16:43

Jobbdagen var nog faktiskt lite bättre idag än igår, kände att jag kom igång lite mer och lyckades tom göra klart några tråkiga rapporter :-)  

Men helt iform är man inte ännu, ge mig en vecka eller två så ska jag nog vara back in business!!


Har plockat fram min crosstrainer som har stått i sommarvila ett tag.

Tänkte hoppa upp på den nu och se om mina hälsenor gillar den bättre än promenader, hoppas hoppas.


Av Anna - 6 augusti 2008 07:13

Dag 3 i första-veckan-tillsbaks-till-jobbet

Det var segt att stiga upp idag igen. Igår var det hyffsat lätt och i måndags ohyggligt svårt....varannan dag verkar det skifta så imorrn ska det bli lätt och på fredag svårt igen. Hmm nåväl en dag i taget  :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards