Alla inlägg under augusti 2008

Av Anna - 29 augusti 2008 18:32

Va skönt med fredagskväll!

Har avverkat jobbet, gymmet, inhandling. Nu ska jag laga fläskfilé fylld med soltorkade tomater, mozzarella och prusciotto och lite örter. Till det blir det en grönsallad och någon creme f sås som jag rör ihop. Detta skall jag och min ömma fader avnjuta under kvällen.

Sen blir det soffläge. Tänkte vara duktig idag med och inte äta nått onyttigt, men när jag var på Maxi träffade jag Ben & Jerry och vi har inte träffats på ett tag. Jag frågade om dom ville hänga med hem och det ville dom. Så nu ligger dom i min frys och väntar på mig  :-)


Av Anna - 29 augusti 2008 07:19

Gud så skönt. Och jag lyckades komma upp lite tidigare än vanligt. wow

Har hunnit tvätta håret, äta frukost (makrill, kiwi och oboy) Va sägs om den kombinationen :))  Mina situps är gjorda, tänderna är borstade och kläderna är på. Alltså dax att gå till jobbet.

Annars bjuder dagen på träning efter jobbet, gymmet väntar. Sen eftersom min lilla man är iväg ikväll så har jag bjudit hem min kära pappa på käk. Det blir någon form av fläskfilé som jag tänkte fylla med lite gott och så en god sallad till detta.

Imorgon är det party så ikväll blir det soffläge, kanske med en god film efter att min far har åkt.

Först tänkte jag bjuda hem lit ekompisar ikväll, men eftersom jag tycker det är ganska skönt o ligga och slappa för mig själv så tänkte jag att om jag bjuder pappa istället så får jag sällskap till maten, men han stannar inte såå länge. :)   Kanske egoistiskt tänkt va vet jag :)


Av Anna - 28 augusti 2008 22:51

Jag tror att många som mig har aldeles för mycket ljusstakar, till vanliga ljus och kanske framför allt till värmesljus.

Mina favoriter som jag har är dom ni kan se nedan från design house Stockholm. Dom andra två är några som jag gärna skulle införskaffa till mitt lilla hem.

Nä det var dagens fönster-nät-shopping. Det är nästan lika kul och titta runt o drömma om allt man vill ha som att verkligen få shoppa! Fast bara nästan :-)



Av Anna - 28 augusti 2008 22:45

På hösten vintern dricker jag lixsom många andra en del te. Jag dricker inte så ofta men då och då...SKulle kunna tänka mig att dricka höstens te i dessa snygga muggar....

Av Anna - 28 augusti 2008 22:40

med ett köksskåp. Dom har fler dörrar att välja på och då kan jag även få svart....

Av Anna - 28 augusti 2008 22:33

en gammal klassisk pax-garderob skulle oxå funka....lite djup kanske

men det får man ta.....

Av Anna - 28 augusti 2008 22:27

varianten skulle funka. Den är bättre storleksmässigt. Bara 50 bred, medans den andra är 80. Fast vitrindörr...känns inte riktigt som jag. Fast man kanske skulle kunna fixa till det på nått sätt.....

Men jag vet inte om vitt funkar heller...kanske skulle va snyggare med svart....hmm tål o tänka på..

Av Anna - 28 augusti 2008 22:23

Men jag måste faktikst ha en hylla jämte skrivbordet, där jag tex kan gömma skrivaren så jag slipper se den, eftersom jag inte tycker skrivare är en sån snygg inredningsdetalj.

Denna hylla från ett stort möbelföretag skulle funka...det är dörrar även på dom två översta hyllorna.


Ovido - Quiz & Flashcards