Alla inlägg under augusti 2008

Av Anna - 28 augusti 2008 21:20

Min man var och spelade fotboll ikväll så jag räknade med en lugn afton.

Men icke sa nicke. Min mans yngsta bror dök upp och ville spela wii så det var bara att ta fram spelhumöret och spela på. Blev helt genomsvettig efter några omgångar tennis och bowling. Har inte spelat på hela sommaren så det var faktiskt ganska så kul :-)

Men nu ska jag slå mig till ro och kolla på Ghostwhipsper

Av Anna - 28 augusti 2008 19:26

Till helgen är det äntligen dax. Då börjar vi renovera kontoret där jag nu sitter. Så jäkla skönt. Idag är det vitt, ett ekgolv och övriga möbler är i björkfanér. Helt okej skulle nog många tycka men vi är trötta på det. (Eller mest jag kanske) :-)

Nu blir det nytt. Som grund blir det golvet ni ser nedan och en vägg ska få tapeten. Sen har vi inköpt en bänkskiva i valnöt som vi ska göra ett skrivord av, eller skrivbänk kanske är mer korrekt :)

Sen vet jag inte mer...har inte hittat resterande grejer, typ en hylla/bokhylla och en kontorsstol. Men det kommer väl.


Av Anna - 28 augusti 2008 19:12

i höst skulle tex kunna vara den jackan.

Jominsann, jag skulle inte tacka nej om den av någon underlig anledning damp ner hemma hos mig :-)

Av Anna - 28 augusti 2008 19:02

Med risk för att låta tjatig...kan man få för många skor?? :-)

Det är som handväskor. Man kan inte det.

Skulle vilja ha ett par snygga pumps, tror jag har tjatat om det tidigare....

Dom här tycker jag är nice...



Av Anna - 28 augusti 2008 17:25

Idag känns som en sån där ganska trist dag. Allt är grått och trist och det mesta känns meningslöst. Det är skitlångt kvar till jul och fram tills dess ska man bara jobba och jobba och jobba...och så jobba lite till.

Semestertiderna är helt över och framför oss är det mest regn och rusk.

Jippi


Längtar tillbaks till semestern, när solen sken och himlen var blå.

Jag och min man tillbringade några ljuvliga dagar i Bohuslän. Det är få platser i Sverige som jag har sett som kan mäta sig med alla små ljuvligt vackra fiskebyar....

Av Anna - 27 augusti 2008 21:54

Min man sitter uppe i vardagsrummet med en kompis och titta på champions league. Jag hade som alternativ o antingen titta jag med eller göra nått annat :)

Så jag förvisade mig själv ner till sovrummet där jag ligger och kollar på morden i midsommer, avsnitt 40 och till detta avnjuter jag en kopp te.

Imorgon är det torsdag och då står simning på schemat. Min fot är mycket bättre, dock inte helt bra, men en 40 längder ska jag nog klara av iallfall.


Skulle egentligen på terapi imorgon eftermiddag, men jag kommer inte dit.

Ett av mina problem är att jag inte gillar och hamna i situationer där jag är utlämnad åt mig själv så att säga, tex köra bil längre sträckor. Och till terapin är det 6 mils bilkörning vilket är ett stor no no för mig än så länge.

Men jag har i hemläxa att köra bil själv en längre sträcka en jag brukar så det ska jag göra i helgen.

Det låter kanske otroligt konstigt när man läser det och man kan ju tänka hur jäkla svårt det kan vara o sätta sig i en bil och köra..

Men för mig är det tyvärr det. Jag analyserar sönder allt som kan hända under bilfärden, inte att jag ska krocka och sånna gjejer utan att jag ska få panik. Att få panik är min största rädsla....om någon av er som läser detta har haft det så kan dom kanske förstå lite....

Jag kan lixsom upprepa i mitt huvud nu får jag inte få panik, nu får jag inte få panik, och så spänner jag mig så jag nästan spricker...och tjaa tillslut så får man mer eller mindre panik genom att ha framkallat den själv...

så är det att lida av katastroftänk, oro och panikångest!

Av Anna - 27 augusti 2008 21:02

Den här kom oxå upp när jag sökte på terapi. Och ja, jag måste erkänna att den faktikst hjälper mig ibland. Kanske inte botar mig, men gör det hela lite roligare för ett tag iallfall :-)

Av Anna - 27 augusti 2008 20:59

Visst är den här bilden för söt. Jag sötte på den när jag försökte leta upp en lämplig bild att ha när jag pratade lite om min terapi :)

I am that lady, eller kommer att bli iallfall :))

Ovido - Quiz & Flashcards