Direktlänk till inlägg 31 augusti 2008

Det tar så fort slut....

Av Anna - 31 augusti 2008 22:15

Helgerna alltså. Dom tar slut innan dom ens hinner börja. Innan när man var yngre så det enda man gjorde på helgerna var att spela match (innebandy eller fotboll), festade och sov. Om man inte spelade så gick alltid söndagen åt till att slappa, äta och sova...

Nu för tiden så är det inte alls så. Det är fullt upp med det ena projektet efter det andra och man tar sig inte direkt tid till att slappa. Okej jag jobbar kanske lite mindre än tex min man, men det är ändå fullt upp mest hela dan.

Nä nu förtiden får man vila upp sig på vardagskvällar så man orkar jobba hela helgerna!! Det är ju helt upp och ner....

Och förr när man var liten och bodde hemma så när det blev fredagskväll, då var det fest och man åt helgmat i dagarna 2 och sen en fin söndagsmiddag som avslutning på helgen...

Men hemma hos oss existerar inte helgmat längre utan vi kan äta fläskfilé en onsdag och köttfärsås en lördag...

Håller vi på att avveckla helgerna??!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 9 mars 2009 20:57

spattanjansson.blogg.se

Av Anna - 9 mars 2009 08:10

Jag har fått husarrest av min chef idag. Om vi har varit i kontakt med någon som har vinterkräksjukan så får vi inte komma till jobbet utan får snällt jobba hemma. Och min man var hos kompisar i helgen som kräktes hej vilt (alltså inte just då han va...

Av Anna - 8 mars 2009 20:29

Jag har bestämt mig som jag typ nämt innan att jag ska byta till blogg.se Nu tänkte jag försöka komma igång där så kika gärna in där och skriv va ni tycker om och sådär :) Kommer nog skriva lite parallellt till att börja med.....men sen gå över helt ...

Av Anna - 8 mars 2009 19:57

Var inget att hänga i julgranen faktikst. Vi kollade lite på badrumsinredning men fann väl inget direkt nytt vi gillade. Småkikade lite på pooler. Min man vill ha en jacuzzi utomhus medans jag vill ha en vanlig pool. Vi får väl se ifall det blir någo...

Av Anna - 8 mars 2009 10:44

Mannen gjorde en stege till oss igår. Skulle blivit av förra helgen men det hanns inte med...ville ha en liten bredare än va jag sett i affärer... så här blev resultatet...lyckat om ni frågar mig :)   Lite vit färg på så ska det nog bli super! Den vi...

Ovido - Quiz & Flashcards