Alla inlägg under oktober 2008

Av Anna - 21 oktober 2008 07:19

Jag fattar inte varför det är sååå himla skönt att sova i soffan framför tv:n. Men jag tycker att det är det. Man ligger ju obekvämare än i sin säng och ofta skrålar tv:n för fullt, men lik förbannat så sover man som ett litet barn.

skumt.

Jag somnade iallfall i soffan igår redan vid 21.00 efter att ha ätit massor av glass med mannens hemmagjorda chokladsås, mumsfillebabba.

Idag hoppas jag vara på lite bättre humör, måste försöka träna eftersom jag struntade i det igår, och sen ska jag hälsa på en kompis en liten sväng.

Min man ska faktikst laga mat ikväll oxå...helt otroligt!!

Men nu är det jobbet som gäller...

Av Anna - 20 oktober 2008 19:54

köra och köpa Ben & Jerry :(   fast han lovade att göra hemmagjort chokladsås som han gjorde i fredags när vi hade gäster. Den blev superdupergod så det känns fakitkst helt okej att få det och vaniljglass.

Jag tar på mig sunk-kläder och lägger mig i soffan under filten och han kommer upp och serveerar mig när han är klar....kan det bli bättre!! :)

Av Anna - 20 oktober 2008 19:46

Nu har jag fått lite mat i mig...min man gjorde smarriga hamburgare medans jag var ute och gick...så nu är jag mätt och belåten och vill bara lägga mig i soffan under en filt och päsa. Och jag tror faktiskt jag ska göra detta redan nu. Ska försöka få min man o åka och köpa Ben & Jerry glass till mig men jag tror det är dömt att misslyckas....meeen det skadar aldig att försöka...fast frågan är om jag klagar av en så tung motgång som att inte få Ben & Jerry glass när man är sugen på det...hmmm får nog fundera på det ett tag...

Av Anna - 20 oktober 2008 17:25

Usch idag är det bara en sån där skitseg dag...jag är supertrött och ganska så gnällig. Orkar inte göra någonting. Som tur väl är erbjöd faktikst min man sig att laga mat!!!! Wow Wow Wow...hemmalagade hamburgare skulle han göra...det ska bli gott...skulle egentligen träna under tiden han lagar man men jag orkar inte....jag går ut och går istället och se om jag blir på roligare humör....

Av Anna - 20 oktober 2008 06:58

så var det en ny vecka igen....undra va den kommer att innehålla. Förhoppningsvis mer möjligheter än motgångar :-)

På torsdag kommer min syster och mina 2 små ljuvliga syskonbarn på besök. Dom ska stanna till på måndag och det ska bli sååååååååååååååååå roligt. Jag har inte träffat dom sen i somras och jag längtar som tusan efter dom små liven, även efter det lilla större livet oxå :)

Så nu får vi hoppas att tiden fram tills dess går fortfortfort....

Nu ska jag äta en macka och sen svicsh iväg till jobbet.

Av Anna - 19 oktober 2008 22:16

Shit, jag känner mig helt tom i bollen...vi har suttit här i typ 5 timmar och kollat på skidresor, än här, än där...vi är 6 stycken som ska åka....tror ni att vi kommer överrens?? nääää precis, det gör vi inte....nu lutar det åt Livignio i Italien eller Val Thorens i Frankrike....

Är det någon som läst detta och har varit på nått av ställena, lämna gärna ett omdömme :)

Nu ska jag krypa ner i sängen...det är ju en dag imorgon oxå....en jobbdag...usch va trist...men det får gå...

Av Anna - 19 oktober 2008 15:00

Så var dagens träning avverkad. 10 min rodd, 45 min crosstrainer och 30 styrketräning....Träningen fick ett abrupt avslut då jag kollade på min telefon och hade fått ett meddelande från min man att han var utelåst och bad mig komma hem, så det fick jag ju göra. En timme fick han vänta ute...men som tur väl var, så var vår ena bod öppet så han kunde klippa gräset och räfsa lite löv och fixa i trädgården :-)  Han började bli hungrig sa han så jag får väl fixa lite mat.....det blir kyckling idag...

Av Anna - 19 oktober 2008 12:01

Jag älskar muffins. I alla former och smaker (eller nåväl kanske inte alla smaker). Choklad är såklart en favorit.

Ieftermiddag kommer mannens bröder med flickvänner och jag har lovat att baka muffins. Så jag tänkte göra iallfall 2 sorter. Den första jag tänkte göra är en med hallon och vit choklad. Har köpt lite mindre formar så att man ska kunna orka smaka båda sorter :)

Jag tycker nästan det är lika roligt att baka dom som att äta dom....men först måste man ju baka dom..och det ska jag starta med nu :)

Ovido - Quiz & Flashcards