Alla inlägg den 26 oktober 2008

Av Anna - 26 oktober 2008 21:43

Bra förvaring är A och O för en slarvpotta som jag...och jag inbillar mig om jag har snyggare förvaringssaker att förvara grejer i, så är det lättare och hålla ordning :)   skulle behöva liva upp tvättstugan lite...behöver tex snygga förvaringar till vantar och mössor och sånt nu när det bli höst...

hittade några fina på houseofhedda.com  även en tvättkorg som var fin....fast min man har ännu inte smält att jag har köpt en papperskorg för 469 så att föreslå och köpa en tvättkorg för nästan 1000 känns dömt att misslyckas...

Dax att sova. Imorrn åker kidsen och sis hem. Lilltjejen har blivit sjuk och ligger o nanar i ett rum med feber. Sis har somnat i soffan jämte mig, och stortjejen och mannen ligger nere i vår säng och sover. Endast jag är vaken. Fast jag börjar känna mig trött...hon är ju faktiskt nästan elva..egentligen :)

natti

Av Anna - 26 oktober 2008 21:03

Sitter och kollar lite på kakel till badrummet....det är ju värsta djungeln...

om jag hade fått bestämma hade vi haft vitt på golv, och vitt på väggarn..men jag tror inte min gode man går med på det. Han är inne på svart på golvet, vitt på väggarna och jag kan väl tänka mig det oxå...

men det finns ju så mycket o välja på. :)  1 miljon olika storlekar tex...det enda jag vet är att jag vill ha en slät yta på kakel/klinker och vitt på väggarna. Har skickat efter några kataloger så vi får väl se om dom kommer i veckan...

Av Anna - 26 oktober 2008 20:13

Hallegud va jag har vräkt i mig...maten hos mamma var som vanligt supergod. Kalkon, sås och potatis så himla gott..och till efterätt fanns där, glass, hemmagjord choklad sås (som min man gjorde), ostkaka (blärk), varma hallon, grädde....åt nästan ingenting :-))

Kände mig helt uppdäst när jag tog efterrätt andra gången, det kändes oxå jättekul när mitt kusinbarn som är 6 sa,   Anna, du borde banta!!!  :)

Jäkla unge :)   fast sen fick han värsta ångesten och bad om ursäkt 2 hela gånger :)

Fast jag har blivit en tjockis, min mage framför allt, det sväller över och är ganska läbbig...hmmm det sved faktiskt lite när han sa så...kanske det var den lilla kicken jag behövde för att skärpa till mig....man kan ju alltid hoppas.....


Av Anna - 26 oktober 2008 13:01

Nu åker vi till mamma och äter kalkon....så jäkla gott det ska bli :)

Av Anna - 26 oktober 2008 12:21

Så, då har jag varit lite duktig idag oxå...45 min crosstraining, 15 cykel och 30 min styrka...bra va?! :)   sen att jag sköljde ner träningen med läsk och muffins när jag kom hem är en helt annan sak som vi inte behöver gå in mer på nu....

Nu ska jag titta på skidresor....börjar snart tro att vi inte kommer iväg.....

Av Anna - 26 oktober 2008 08:48

Shit vilket trist söndagsväder, det bara regnar och regnar...men vi har ju iallfall "fått" en extra timme idag och det är ju skönt.

Fast jag märkte att den där timmen inte spelade någon roll när man har barn i huset, dom lixsom bryr sig inte om den. Idag kom en liten snart fyra-åring och kröp ner i vår säng vid strax efter sex :)

sen åt hon och jag frukost ensamma och spelade lite pippispel och hade mysigt.

Nu ska jag snart ge mig iväg och träna, tänkte köra 1,5 timmes svettig kondisträning på gymmet. I efterdmiddag ska vi hem till mamma på kalkonmiddag, ska bli såååååååååååååååååååååååå gott...

Ovido - Quiz & Flashcards