Alla inlägg den 1 oktober 2008

Av Anna - 1 oktober 2008 22:44

Tror det är dax för mig att sätta upp gardiner i mitt kök....har idag "bara" vita trä persienner men känner att det börjar bli lite tråkigt.

Så jag tror jag vill sätta upp lite gardiner instället.....men inte för mycket tyg, inte låååånga kappor eller längder. Bara små gardiner vid varje fönster...

Hittade dom här fina tygerna från Marimekko som jag inte sett förr...skulle nog funka faktiskt i båda färgerna....


Av Anna - 1 oktober 2008 21:56

Blev inspirerad av Karin som har den här bloggen..

http://hemochliv.blogg.se/


Hon skrev att hon beställt en ny kamin.

Vi satte in en kamin för 2 år sen och jag älskar vår kamin....den är helt suvverän och var en superbra investering.  Vi har vår längst ner i ena enden på köket...där brukar vi sitta och läsa/sova i vilstolen, superskönt! :)



Av Anna - 1 oktober 2008 21:39

Idag fick jag brev från landstinget....operationen blir av i början på november redan!!! skönt att det gick så fort. Nu känns det verkligen att det börjar hända grejer. Jag kommer visserligen o vara supernevös men just nu känns det faktiskt bara skönt.

Av Anna - 1 oktober 2008 21:16

gjorde min stegräknare idag.....efter ett litet toalett besök lyckades den trilla ner i toalettstolen precis när jag spolade.......och svisch så var den borta....haha, faktiskt ganska roligt.


oj nu gjorde visst liverpool mål oxå...det tyckte mannens kompis va kul för han är värsta fanset..... :)



Av Anna - 1 oktober 2008 20:20

Så var veckans terapi avklarad. Det var lika intressant som vanligt.

Efteråt gick jag och mannen på stan en runda. Vi beställde en svart pappelinamatta, mannen köpte en jacka, jag fick en ny polotröja och tjaaa det var nog faktikst det hela. Nää jag köpte en rosa dricksflaska för att stödja rosa bandet :)


Nu ska jag gå ut och gå en lite kvällspromenad. Snart kommer en kompis till mannen, det är CL ikväll CL=champions league=jag får antingen titta på CL eller tillbringa kvällen framför tv:n i sovrummet, vilket det troligen blir....kanske kan stryka lite...eller surfa...hmmm tufft val :)

Nåväl, först blir det som sagt promeand i regnet...ljuvligt....



Av Anna - 1 oktober 2008 07:30

Shit, det är redan oktober. Fanken va tiden går. Nu är det bara 2 månader tills adventsljusstakarna ska fram. Och snart kommer julgrejerna börja säljas på typ Ikea.

Jag äääääääääääääääääääälskar jul. December är en av mina favoritmånader, men det är lite tråkigt att det redan börjar säljas julgrejer så här tidigt. Men finns det ute i butikerna kan jag inte låta bli att titta, och hittar man då nått snyggt måste man ju köpa det direkt för att inte riskera att det tar slut...

Men nåja, ännu har jag inte inhandlat några julgrejer, jag har ju inte ens höststädat klart i trädgården ännu, pelgaonierna blommar ju ännu.

Hmmm kanske skulle göra upp en regel att jag får inte köpa första julsaken förräns sista pelargonien har vissnat   :-)


Nu är det iallfall dax för jobbet. Idag är det även dax för o träffa min terapeut och det ser jag som vanligt fram emot.

Ovido - Quiz & Flashcards