Alla inlägg den 2 oktober 2008

Av Anna - 2 oktober 2008 21:05

Gjorde ju en äppelpaj oxå eftersom jag hade många oätna äppel

som sjunger på sista refrängen....

ska nog ta en bit snart...spelar in den nya serien eftersom jag väntar på min man, tänkte han kanske ville se den oxå...



Av Anna - 2 oktober 2008 20:47

Då har man ätit oxå. Min kolhydratsregel är ehhh...inte gällande den här veckan, istället frossar jag i kolhydrater :)

Ikväll har jag ätit hemlagad snitzel och potatismos, tom lingonsylten var hemmagjord fast inte av mig utan av en kollega till mig.

Det var supergott, alltihopa faktiskt, även det jag lagat.

Min man tycker jag lagar fantastisk mat. Tyvärr säger det inte så mycket eftersom han typ äter allt som serveras :-)

Fast det viktigaste är ju att han och jag gillar den eftersom det oftast är vi som äter den :-))


Nu vid nio tänkte jag kolla på en ny serie som började på femman. Fringle eller nått sånt där tror jag den hette...den lät rätt spännande.


Nu måste jag nog diska lite till....försöker skärpa till mig när det gäller diskning och ha rent på diskbänken innan jag går o lägger mig....går sådär kan jag säga :)

Av Anna - 2 oktober 2008 18:52

Idag har jag varit en liten surkärring.

Det gym som jag går på har en regel att man inte får förboka några motionsmaskiner, utan man måste boka när man är på plats. Det är ett ganska litet gym så det finns inte så många olika och välja på. Så jag blev så jävla arg när jag kom till gymmet idag och tänkte konditionsträna, det var uppbokat både crosstrainern och trampmaskinen fram till sju, då var klockan halv fem....jag tittade in på gymmet och räknade snabbt ut att ingen av dom som hade skrivit upp sig, var där...

då blev jag skitarg och gick bort till receptionen och sa till...va fan samma regler måste ju gälla för alla. Så en av dom gick in och frågade dom som var där inne ifall dom var dom olika personerna som stod på listan, men det var det ju givetvis inte.

Så dom strök en massa som skrivit upp sig på fredagen men jag sa att jag tyckte det var dumt o stryka dom som skrivit upp sig idag...jag ville lixsom bara säga till att det är så det fungerar. Dom lovade sätta upp en stooooooor skylt :)

Till råga på allt så kom inte dom som skrivit upp sig, nästan ännu värre!


Nåväl, efter jag hade surkärringat lite så tränade jag iallfall i 1,5 timme och lyckades bli svett ändå :)


Av Anna - 2 oktober 2008 07:43

Det ösregnar ute...måste erkänna att det gör mig sååååå sugen på att ta bilen istället för cykeln....

Men det finns ju inget dåligt väder säger dom...bara dåliga kläder...

Och det är just det..kläder, jag hittar inte mina regnbyxor...puts väck är dom..jag kommer o bli skitblöt om jag cyklar utan överdragsbyxor...

fast om jag tar ett stort paraply oxå ovanpå regnjackan så skyddar det benen lite oxå kanske.....fast då har jag bara en hand på styret och det blir

ju lite extra jobbigt vid uppförsbackarna....men mannen behövde bilen efter jobbet så om jag tar den, måste jag köra hem och sen tillbaks igen till gymmet..och regnar det då oxå eller jag känner mig lite trött så kanske jag inte tränar....

Nä det får bli cykel. Lite dyblöthet har väl ingen dött av! :)


Ovido - Quiz & Flashcards