Alla inlägg under oktober 2008

Av Anna - 15 oktober 2008 20:37

Här kommer dagens middag...

Italienskt lantbröd fyllt med kyckling, mozarella, ruccola och lite annat...

smarrigt....ska bara stoppa den någon minut i grillen så den blir lite krispig oxå :)     dagens dryck: minimjölk :-)

Av Anna - 15 oktober 2008 07:40

Så var det onsdag och det innebär ju halvtid på veckan...skönt. Onsdag betyder oxå terapidag och det är ju alltid trevligt.

Ska berätta om min hemska dröm och se vad hon tror om den. Allt behöver väl inte ha en förklaring men det kan va kul o höra och se va hon tror...


Inget godis i går heller, bara en varm kopp choklad. Det blir 2 dagar utan godis eller glass...wow!

Av Anna - 14 oktober 2008 20:43

....gå en trappa ner och ställa mig och göra en kopp varm choklad. Tycker det låter jättegott...men känns samtidigt lite jobbigt :)

Är man lat eller vaddå!! Men jag sitter ju så skönt här i soffan under min lilla filt och har det rätt trevligt..fast jag är ju sugen på varm choklad...hmm

jo nä jag masar nog mig ner faktikst...tror jag...kanske...ska fundera lite till..

Av Anna - 14 oktober 2008 18:45

Shit idag var det segt alltså. Lyckades ändå masa mig runt i 1 timme. 35 min joggandes och 25 promenerandes. Det var skönt ute men jag kände mig stel som en pinne och seg som kola...

Men nu är det avklarat och nu känner jag mig lite halvnöjd att jag inte gav upp iallfall :)

Nu ska det lagas lite mat. Sen blir det en tv-kväll som sagt. Äntligen hemma och House.

Men först lite situps och sen en dusch...måste bara dricka lite vatten till och försöka hitta nått som liknar en normal puls.


Förrästen sa jag att blodtrycket var normalt idag när jag tog det på vårdcentralen...135/70 så det var finfint :)

Av Anna - 14 oktober 2008 17:12

Tänkte bege mig ut på dagens motionsrunda. Tror jag tar löpaskorna idag faktikst, så blir det både lite löpning och walking...

Förrästen jag köpte ju ett par nya walkingskor förra veckan. Men jag gick omkring med dom lite här hemma och dom var fan inte sköna alltså. Dom passade inte min fot helt enkelt. Så jag ska lämna tillbaks dom imorgon tänkte jag. Få ser om jag hittar några andra annars får jag ha mina gamla trotjänare ett tag till.....


Fick ett mail idag om att hm och laredoute börjar sina reor.

Reor på nätet=kul

Reor i affärer=skittrist


Idag börjar förrästen House. Me like....och det gillar faktikst även min man så ikväll blir det nog en tv-kväll ihop. Va nice :)


Men först...mot spåret! 

Av Anna - 14 oktober 2008 07:22

Idag ska jag och testa mitt blodtryck. Det var ju lite för högt när dom tog det på sjukhuse för ett par veckor sen.
Hoppas hoppas det har gått ner. Jag undrar varför jag helt plötsligt har fått högt blodtryck...undra om det kan ha nått o göra med att jag faktkst ha gått upp några kg i vikt och har blivit tjock? Hmm jag måste verkligen skärpa till mig när det gäller o äta onyttigt. Träna kan jag inte göra mer än vad jag gör...men jag kan äta mindre godis. Igår åt jag faktikst inte någonting onyttigt. Duktigt av mig...men det var bara en dag...det räcker inte långt...

Nåväl nu måste jag iallfall jobba, tjock eller inte så behöver jag pengar :)

Av Anna - 13 oktober 2008 21:41

Ikväll har jag och mannen beställt dom sista grejerna till kontoret.....

Det blev blev följande grejer....brödkorgen tänkte vi dock inte ha på kontoret, den åkte med i bara farten :)



Av Anna - 13 oktober 2008 17:37

I lördags natt drömde jag en jätteläskig dröm. om någon är jättekänslig kanske ni ska sluta läsa här....

Vi var någonstanns med en massa kompisar till oss...

Jag var gravid och fick missfall, och det var skithemskt för det kom lixsom ut ett litet foster ur mig.., jag kunde inte hitta min man och berätta för honom om vad som hade hänt. Och när jag istället berättade för alla mina vänner vad som hade hänt så sa dom typ, oj va tråkigt och sen vände dom sig bort från mig och pratade vidare som om inget hade hänt och jag stod där helt själv. Fy det var jättehemskt....*ryser*  Usch...nu vill jag inte tänka på det mer...går o lagar mat istället och tittar på tv...


Vi har en elektriker här idag som hjälper oss sätta lite nya uttag och så, så jag tänkte bjuda på min hemmagjorda ganska smarriga (om jag får säga det själv) lasagne....


Ovido - Quiz & Flashcards