Alla inlägg under oktober 2008

Av Anna - 23 oktober 2008 22:22

var tvungen o smita in på laredoute innan jag gick o la mig...och se...jag som letat länge efter ett par gråa pums hittade dom här..faktiskt ganska fina. Inte precis exakt så som jag kanske helt hade velat att den skulle se ut....meeeeen om jag inte hittar nått bättre så kanske kanske den införskaffas :)   tål o tänka på saken iallfall.

Av Anna - 23 oktober 2008 22:05

Började med halsduken igår...men tyckte den blev lite för smal så jag beslutade mig för att riva upp den ikväll och börja om, så det gjorde jag...nu har den blivit mycket bredare och det känns bättre..umm det kan nog bli en okej halsduk...om jag stickar klart den vill säga...Det kan hända att jag tröttnar efter ett tag :)  Det har hänt förut..


Men nu är det dax att sova...imogon är en ny dag, en jobbdag, den sista för veckan :)   Min syster ligger och sussar så sött i soffan, mannen fixar med mina cykel lysen i garaget och jag ja jag sitter här i en fotölj och tittar på tv men det ska jag fortsätta göra i sängen!

Av Anna - 23 oktober 2008 21:02

Nu är jag trött...det har varit en rolig men jobbig dag...man har längat så mycket efter kidsen och syster yster så nu när dom väl har kommit är det precis som om all energi har runnit ur mig :)  Har precis varite ute och gott med stavar en sväng för att få lite friskluft. Det var skönt som tusan. Min man och syster sitter upp i soffan och pratar. Ska nog gå upp och göra dom sällskap...jag lär nog somna som en stock :)

Kommer o bli så tråkigt o jobba imorgon :(  Men jag ska försöka vara uppe med tuppen så jag kan gå hem tidigt!!

Ooooooch...det är ju lön imorgon, tjohoooo ääääääääälskar ju när kontot fylls på med pengar...

Men nu tror jag att jag som sagt ska lägga mig i soffan, kanske knapra på en liten bit choklad....eller kanske inte...fast troligen blir det så :-)

Av Anna - 23 oktober 2008 18:33

Nu har dom kommit fram, alla tre :-)  Jag har redan varit och storhandlat på Maxi med kottarna. Det var high life att ha med en 3 åring och 5 åring som båda skulle köra en varsin liten vagn, samtidigt som jag körde min egen. Men dom är så snälla så det funkade bra fast dom småkrockade lite ibland, men ingen blodvite uppstod :-)

Nu sitter alla plus mamma och pappa i köket och äter spagetti och köttfärsås, huset fullt med andra ord, nu blir det inte lugn och ro förrens på måndag :-)

Av Anna - 23 oktober 2008 07:01

Idag är det äntligen torsdag....då kommer min favort syster med kids....

ska bara jobba först och sen direkt efter plockar jag upp dom vid tåget...

Har möten inplanerade både förmiddag och eftermiddag så dagen kommer nog o gå ganska fort....hoppas jag....

Av Anna - 22 oktober 2008 21:41

Går minsann och lägger mig redan nu...mår helt illa, usch hoppas jag inte ska bli sjuk. En kollega på jobbet har legat hemma magsjuk i 3 dagar.....

Imorrn kommer ju syster yster med kids så jag får fanken inte bli sjuk...

ska ta vetekudden och värma den lite..brukar vara rätt skönt...


Dax för en ny ljudbok..har nu lyssnat på både Liza Marklunds nya, En plats i solen, och på Åsa Larssons Tills dess din vrede upphör..Båda var helt okej. Blev dock liiiiiite besviken på Åsa Larsson, tycker kanske inte den var riktigt lika bra som hennes tidigare. Tyckte redan att förra boken var lite sämre än dom första...

Nåväl, nu tänkte jag nog lyssna på Giles Blunt senaste bok...ni som inte läst hans böcker, gör det...dom är jättebra. Eller så ska jag testa någon nors författarinna vid namn Greteline Holm. Vi får se vilken det bli...

Näää nu sovadax...natti

Av Anna - 22 oktober 2008 20:43

Precis kommit hem. Hämtade en barnstol hos en kompis, han tyvärr inte med nått te för jag kände mig lite stressad. Innan dess hann jag iallfall hälsa på hemma hos en kompis. Vi tog oss en liten promenad. Hon bor i ett nybyggt villaområde och vi gick omkring och tittade på hus, fula som fina.

Hennes sambo är väldigt duktig på att rita i ehh...jag tror det heter CAD, nått dataprogram iallfall och han ska hjälpa oss rita upp vårt nya badrum så han fick lite mått och sånt idag...ska bli spännande. Tror dock inte det blir nått innan jul meeen det kan ju ändå vara på tiden att planera lite hur det ska se ut :)

Nä nu ska jag ta en liten rask promenad till. Det var så skönt väder ute och grabbarna sitter ändå och kollar på fotboll....

Av Anna - 22 oktober 2008 18:11

Så var terapin avklarad. Mycket bra session, jag fick fylla i lite papper och göra lite tester och sen jämförde vi dom men hur dom såg ut i maj när jag gjorde samma. Det visade sig att jag har blivit "bättre" :-)   fast det tycker jag oxå, på en del grejer, en del känns likadant ungefär.


Nu ska jag strax iväg och hälsa på en kompis en liten sväng, får ta på mig promenadskorna för vi skulle gå en sväng tänkte vi.


Ikväll är det champinjon dax igen och eftersom Liverpool spelar igen får vi besök av vår vän och nästan granner som är liverpool fan. Så ikväll blir man nerschasad om man inte vill se på fotboll......

Ovido - Quiz & Flashcards