Alla inlägg under januari 2009

Av Anna - 22 januari 2009 17:05

Bestämde mig för att försöka gå på en veckas hmmm detox typ...och bara dricka massa konstiga juicer  som jag gör själv i min nya juicecentrifug....

eeh....efter 1,5 dagar så ger jag nu upp...dör om jag inte får äta någon mat snart...så det blir sallad idag och ännu ett misslyckat försök att gå ner i vikt...men detta var väl o andra sidan dömt att misslyckas från första början :)

Av Anna - 21 januari 2009 19:50

Idag var det dax för jogging igen....det var lite segt i benen men det gick rätt bra. Är nu inne på vecka tre i mitt lilla 22-veckors schema...Enligt schemat så ska man ha 4 veckors "uppvärmning" men jag tror jag ska förlänga den några veckor.
Det jag följer är ett schema som man ska följa 22 veckor innan man ska springa tjejmilen. Men eftersom jagi nte har några som helst planer på att göra detta så jag jag ju ändra lite på det...och eftersom jag gått upp en hel del i vikt, plus att jag har ont i knän och hälsenor så känns det som en längre uppvärmningsfas kan vara klokt.

Nu ska jag lägga mig och titta på top model :)

Av Anna - 21 januari 2009 18:42

Under hela den här perioden som vi har hållt på att försöka bli gravida (fyra år snart) så har jag inte fällt så många tårar som kanske dom flesta skulle göra. Jag håller oftast det inom mig istället.

Men i måndags då bara fick jag lixsom nog. Jag skulle ju fått min första spruta idag (medicinering för endometrios), men så va händer i måndags när jag vaknar. Jo jag har fått min mens. Min mens kommer oftast väldigt regelbundet var 27:de dag, någon gång drar den över några dagar och ibland har den väl kommit dag 24-25. MEN dag 19!!!! Det har typ aldrig hänt.

Det är precis som om det är någon som har bestämt sig för att jävlas med oss...sååååååå nära jag var att påbörja medicineringen som jag måste göra innan jag får göra provrör, men nähä självklart att det ska skita sig...

Hela jag fick lixsom bara nog och jag låg hela dagen i vår säng och grät periodvis hela dagen....varken åt eller drack..usch...det var hemskt...fick ringa till jobbet och säga att jag hade feber :/

Nu känns det självklart bättre men det känns fortfarande så jäkla orättvist att vi inte kan ha lite flyt någon jäkla gång...bara motgångar hela tiden känns det som...men det hjälper väl inte och deppa..men ibland går det inte att låta bli...

Av Anna - 18 januari 2009 15:55

Har precis varit ute på en skön joggingrunda. Det var riktigt skönt även ifall det var lite halt på asfalten, men jag sprang mest i skogen så det gick bra.

Nu ska vi hem till min far på en söndagsfika så de få kalorier jag har lyckats göra av med kommer jag att ta igen med råge...men men ..that´s life!

Av Anna - 18 januari 2009 12:18

och vi har precis avnjutit en goood frukost/brunch som innehöll godsaker som färskpressad juice, brie och parmaskinka :)

Nu är jag mätt som en plätt och ska ju köra iväg och tvätta min mammas bil.

Vilken snäll dotter jag är va :)

Av Anna - 17 januari 2009 15:47

Har varit nere på byn en runda och tagit en fika med en kompis....

vi satt och pratade stunt i ett par timmar. Jag åt en räkbaguett som inte alls var god så jag naggade bara lite i kanten på den...eftersom jag inte åt nått nästan hade jag plats till en ruta toblerone och en annan liten chokladbit. Nu är jag hemkommen och har riktigt ont i magen. Har knip som tusan....jag som måste ge mig ut och springa snart men vet i tusan om jag inte får göra det imorgon istället....skit med, jag hatar när inte mina planer går som jag tänkt....

Av Anna - 17 januari 2009 09:35

Shit va skönt det är o ligga kvar i sängen och bara vara...

Mannen är och spelar fotboll och jag ligger här i ett mörkt sovrum och tittar på gossip girl :)

Låg vaken till sent i natt och läste en engelsk bok som heter 7lbs in 7 days...skriven av mr juicemaster...handlar helt enkelt om en veckas "diet" genom att dricka olika färska juicer och smoothies.....

det var faktiskt en bra bok....blev supersugen på att göra detta för att rena kroppen lite.....ska bara först försöka få tag på ingridienser som färskt vetegräs och lite sånt :)

Av Anna - 16 januari 2009 22:10

Jag gillar att kolla på tv...det är inget jag skäms över...minst 2 timmar tvtittande om dagen blir det...

Såg precis på 6:ans hemsida att 2 av mina favoritserier startar igen...

Eureka och Chuck :)  Tragiskt kanske en del tycker att man kan bli så glad över tv program...men det skiter jag i...jag blir det iallfall :)

Ovido - Quiz & Flashcards