Alla inlägg den 29 januari 2009

Av Anna - 29 januari 2009 19:28

Har precis pratat med min man om golv till vardagsrummet. Det är ju på 50 kvadratmeter så det blir ju rätt mycket golv....

MEEEEEEn det verkar faktikst som om han går med på att vi lägger ett furugolv som vi sedan målar och lackar. Tjohooooo!! :-)

Nu återstår det bara och bestämma sig om jag ska gå på vitt....eller våga lägga svart som jag tycker är ganska läckert...fast då måste jag ha en vit soffan och hmmmmm det kanske inte är så praktiskt....så det lutar nog åt vitt....

Av Anna - 29 januari 2009 17:36

Till helgen smäller det ju till och Ikea släpper sin nya ps kollektion.

Jag har sett hela och det ser lovande ut. Vi är nog ganska många i sverige som kommer att äga lampan maskros tex :)


Nu tänkte jag ta en liten promenad. Mannen skulle köpa med sig lite godis hem och om jag ska få äta nått så måste jag röra lite på mig innan...

Av Anna - 29 januari 2009 16:27

2,5 dagars ubildningn lönade sig iallfall. Innehar nu ett ITIL certifikat.

Eftersom dom flesta som läser detta förmodligen inte har en aning om vad det är så tänker jag inte försöka förklara.

Texten på Wikipedia är ganska gammal ser det ut som meeeen den säger så här i början...

ITIL står för "IT Infrastructure Library" och är en sammanställning (ett ramverk) av "Best Practices" (goda erfarenheter) som gjorts under många år med medverkan av företag från hela världen.

ITIL beskriver på en ganska generell nivå hur man kan strukturera upp sitt arbetssätt och sin organisation för att leverera IT-tjänster på ett stabilt och kostnadseffektivt sätt genom att ha kontrollerad hantering av fel, åtgärder och förändringar samt långsiktig planering för att förebygga kriser


Solklart" :)


Provet var rätt svårt, vet ännu bara att jag klarade det. Resultat och certifikat skickas från England så det tar nog lite tid...

Men nu är det gjort som sagt och ikväll ska jag baaara ta det lugnt och njuta :)

Ovido - Quiz & Flashcards